Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
Nadzor-pedagogiczny.pl
Baza aktów prawnych
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci
Obowiązujący
24 sierpnia 2017
Najczęstsze problemy dyrektorów
- Ile trwa godzina zajęć w ramach WWR (wczesnego wspomagania rozwoju) - 60 min. czy 45 min.?
- Z dniem 1 września objęłam stanowisko wicedyrektora publicznego przedszkola. Czy mogłabym poprosić o dokumenty obowiązujące w takiej placówce oraz jakie uchwały i zarządzenia należy podjąć w miesiącu wrześniu?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic wychowanka dostarczył dyrektorowi przedszkola w jednym czasie (22 września 2017r.) opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W treści opinii o wczesnym wspomaganiu i orzeczeniu występują te same zalecenia (podobna treść). 1. Czy jako dyrektor jestem zobowiązana do organizacji odrębnych zajęć?
2. W treści orzeczenia o kształceniu specjalnym nie ma wskazania o zatrudnianiu dodatkowego nauczyciela wspomagającego lub pomocy nauczyciela. Czy jestem do tego zobowiązana jako dyrektor?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Troje dzieci sześcioletnich - z oddziału przedszkolnego zostało zakwalifikowanych do wsparcia logopedycznego . Logopeda zabiera te dzieci na zajęcia w czasie ramowym ( 5 godz.) gdy przewidziany jest czas na zabawy spontaniczne, zgodne z zainteresowaniem . Czy taka organizacja zajęć z logopedą jest zgodna z prawem ? Podobnie jest z zajęciami wczesnego wspomagania dziecka. Czy można tak organizować zajęcia czy też czas dowolny zabawy jest traktowany jako czas ramowy i oba rodzaje zajęć należy organizować po piątej jednostce ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko 3-letnie otrzymało opinię o WWR. Jego mama chce, aby była realizowana w przedszkolu niepublicznym, do którego dziewczynka uczęszcza. W zaleceniach jest m.in. SI, w skład zespołu dyrektor ma możliwość powołania: oligofrenopedagoga, terapeuty, pedagoga (w jednej osobie), logopedy, psychologa. Nie jest niestety w stanie zapewnić SI - czy można realizować np. zajęcia terapeutyczne wykorzystujące elementy SI? Poza tym z kwoty dofinansowania za WWR ciężko jest dziecku zapewnić zajęcia SI.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
PORADY PRAWNE
Harmonogram aktualizacji
serwisu
TERMINARZ