Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczennica klasy II technikum została przyjęta 2.12.2020 r. na wniosek rodziców do młodzieżowego ośrodka wychowawczego. Problem jest w tym, że dokumenty uczennicy znajdują się w pierwszej szkole, czyli w technikum. Obecnie dyrektor młodzieżowego ośrodka wychowawczego zwrócił się na piśmie o przekazanie odpisu arkusza ocen i karty zdrowia. W rozmowie telefonicznej dyrektor MOW oświadczył, że wystąpi również z prośbą o przekazanie świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego. Jak w tej sytuacji powinien zachować się dyrektor technikum? Czy dokumenty, o których mowa, można przekazać innej instytucji bez zgody rodziców?
Na podstawie § 25 ust. 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2019 r., poz. 1700 ze zm.), w przypadku przejścia ucznia do innej szkoły (placówki) po co najmniej jednym roku nauki, przesyła się do tej szkoły (placówki) lub wydaje rodzicom niepełnoletniego ucznia kopię arkusza ocen ucznia poświadczoną za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły. Pełnoletni uczeń lub rodzice ucznia potwierdzają podpisem otrzymanie kopii arkusza ocen. Dyrektor może więc przesłać do placówki poświadczoną kopię arkusza ocen.
Nie ma podstawy prawnej do przekazania przez dyrektora szkoły do placówki świadectwa ukończenia gimnazjum i zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego – dokumenty te do MOW powinni dostarczyć rodzice, chyba że wyraźnie uzgodnią z dyrektorem szkoły przesłanie tych dokumentów do MOW w ich imieniu. W sprawie dokumentacji medycznej dyrektor nie jest kompetentny, powinien natomiast poinformować o zmianie placówki pielęgniarkę lub higienistkę szkolną. Na podstawie § 27 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o opiece zdrowotnej nad uczniami (Dz. U. z 2019 r., poz. 1078) pielęgniarka lub higienistka szkolna przechowująca dokumentację medyczną ucznia w razie zmiany placówki przekazuje ją, za pokwitowaniem, pielęgniarce środowiska nauczania i wychowania albo higienistce szkolnej w placówce przyjmującej ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- uzupełnienie do wcześniej wiadomości :
Czy dyrektor szkoły może przeprowadzić audyt wewnętrzny - przygotowanie szkoły do przestrzegania przepisów ochrony danych osobowych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dziecko 4-letnie uczęszczające do naszego przedszkola w trakcie roku szkolnego zmieniło miejsce zamieszkania (od 10.01.2020). Obecnie mieszka w sąsiedniej gminie. Rodzice złożyli deklarację o kontynuacji wychowania przedszkolnego w roku szkolnym 2020/2021. Czy naszym obowiązkiem jest przyjąć to dziecko jako kontynuujące wychowanie przedszkolne? Czy nasza gmina ma obowiązek wystąpienia do sąsiedniej gminy o zwrot refundacji? Jeśli tak, to od kiedy? Czy sąsiednia gmina ma obowiązek zwrócić dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ze względu na zmniejszenie liczby oddziałów w szkole nauczyciel zatrudniony na podstawie mianowania otrzymał propozycję zmniejszenia etatu. Nauczyciel odrzuca propozycję zmniejszenia etatu w związku z czym zostaje zwolniony z pracy i otrzymuje 6-miesięczną odprawę. Nauczyciel nabył prawo do wcześniejszej emerytury, więc od 1 września przechodzi na emeryturę. Czy można zatrudnić tego nauczyciela na część etatu od września po kilkudniowej przerwie w pracy? Czy istnieją przepisy prawne niepozwalające zatrudnić tego nauczyciela?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie zakresu obowiązków pedagoga specjalnego w szkole podstawowej oraz przykładowych wpisów w dzienniku zajęć tego pedagoga.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W wyniku kontroli Państwowej Inspekcji Pracy na naszą szkołę została nałożona kara. Chciałabym odwołać się od niniejszej decyzji. Do kogo powinnam wnieść takie odwołanie i jaką powinno mieć ono formę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe