Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Chciałam zapytać jaka powinna być procedura postępowania dyrektora w przypadku skargi rodzica na niewłaściwe zachowanie nauczyciela wobec jego dziecka? Wiadomo, że prosimy o wyjaśnienie nauczyciela lub inne osoby, które były świadkami zdarzenia, jednak problem pojawia się wtedy kiedy te zeznania są sprzeczne tzw. "słowo przeciwko słowu" np. nauczyciel zaprzecza i mówi, że nie zachował się źle wobec dziecka. Co w takiej sytuacji dyrektor powinien czynić dalej?
Proponuję sporządzać notatki służbowe podczas każdego spotkania lub rozmowy. Na każdą skargę należy odpowiadać pisemnie uzasadniając swoje stanowisko. Należy przeprowadzić rozmowy wyjaśniające, obejmujące także świadków. Nie należy wyciągać pochopnych wniosków.Rolą dyrektora jest dochodzenie do prawdy. Dyrektor powinien mieć jasne stanowisko w sprawie, bowiem w ramach pełnionego nadzoru pedagogicznego dokonuje kontroli, obserwuje lekcje, gromadzi informacje nt. pracy nauczycieli, ocenia ich pracę.
Podstawa prawna:1 . Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (ze zm.), w szczególności rozdz. 6, 6a.; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września mam ucznia cudzoziemca z Ukrainy (pierwsza klasa liceum). Na mój wniosek organ prowadzący przydzielił mi dla ucznia 4 godziny na naukę języka polskiego (uczeń nie zna polskich liter, nie rozumie naszego języka i nie potrafi się z nami porozumiewać). W kuratorium udzielono mi informacji, że należałoby zatrudnić osobę, która mówi po ukraińsku jako asystenta ucznia. W jakich przepisach jest o tym mowa bo w rozporządzeniu o kształceniu osób niebędących obywatelami polskimi nic takiego nie znalazłam. Czy istnieją opracowania jak pracować z takim uczniem, jak go oceniać itp?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakiego rozporządzenie i na jakich drukach zakładamy arkusze ocen dla uczniów klas pierwszych i siódmych szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna brzmieć uchwała w sprawie rocznej klasyfikacji uczniów, którzy zdali egzamin poprawkowy?
- Skierowanie na badania lekarskie dla nauczyciela wychowania przedszkolnego - jakie warunki szkodliwe należy uwzględnić?
Czy jest ustalony wzór takiego skierowania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Sprawa dotyczy ZFŚS. Jesteśmy szkołą pracującą w systemie zaocznym, część zajęć odbywa się popołudniami. Posiadamy pracowników etatowych i oraz takich których zatrudniamy na umowę o pracę na czas określony na część etatu np. 5/18. Są to zazwyczaj nauczyciele, których nasza szkoła nie jest podstawowym miejscem pracy. Oznacza to, iż pełne etaty i zatrudnienie na czas nieokreślony posiadają w innych szkołach, a nasza placówka jest dodatkowym miejscem pracy. Czy w związku z powyższym osoby takie powinny otrzymywać pełne świadczenia z ZFŚS czy powinno być to różnicowane? Ostatnio pracownicy etatowi stwierdzili, iż jest to niesprawiedliwe gdyż pracownicy zatrudnieni dodatkowo w naszej szkole z ZFŚS korzystają podwójnie (tj. w podstawowym miejscu pracy i dodatkowym miejscu pracy) w pełnym wymiarze. Wnosili, że czym innym jest praca na np. pół etatu gdy jesteśmy podstawowym miejscem pracy a czym innym praca na pół etatu gdy pracownik posiada inne podstawowe miejsce pracy, a tu przychodzi dodatkowo. Proszę o odpowiedź i ewentualne orzeczenia w tej sprawie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe