Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Co powinien zawierać nowy statut obecnej szkoły ponadgimnazjalnej, a wkrótce szkoły podstawowej?
Na podstawie art. 364 i art. 322 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 dotychczasowe ramowe statuty szkół publicznych (zawierające minimalne wytyczne co do treści statutów), stanowiące załączniki do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz.U. z 2001 r. Nr 61, poz. 624 z późn. zm., zachowują moc do czasu zakończenia kształcenia w dotychczasowym trzyletnim liceum ogólnokształcącym, czteroletnim technikum i klasach dotychczasowej zasadniczej szkoły zawodowej prowadzonych w branżowej szkole I stopnia. Statut szkoły ponadgimnazjalnej (trzyletniego liceum oraz czteroletniego technikum) w związku z reformą oświaty zachowuje moc, nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2019 r. Natomiast statut ponadpodstawowej szkoły branżowej I stopnia, który musi zostać nadany najpóźniej do dnia 30 listopada 2017 r., musi mieć treść zgodną z art. 98 PO i jeśli są w niej prowadzone klasy ZSZ – także postanowienia odnośnie tych klas wg ww. ramowego statutu (art. 322 ust. 3 i 7 PWuPO). Statut szkoły podstawowej musi mieć treść zgodną z art. 98 PO i zawierać postanowienia o egzaminie ósmoklasisty.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dziecko w naszej szkole zameldowane jest na stałe, a uczy się w innej szkole gdzie zameldowane jest tymczasowo. Kto powinien sprawdzać realizację obowiązku? Która szkoła powinna informować o realizacji obowiązku przez to dziecko?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jednym z celów kształcenia w zawodzie technik architektury krajobrazu jest prowadzenie ciągnika rolniczego z przyczepą. W związku z tym proszę o informację, czy szkoła musi mieć zarejestrowany ośrodek szkolenia kierowców? Jaka powinna być forma zaliczenia części teoretycznej prowadzonej jako przedmiot w kształceniu teoretycznym i części praktycznej? W jaki sposób udokumentować fakt odbycia przez ucznia części teoretycznej (w formie przedmiotu), aby mógł on uzyskać Profil Kandydata na Kierowcę i przystąpić do części praktycznej nauki jazdy? Jaki jest termin zaliczenia obu części?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Technikum od roku szkolnego 2019/2020 chcemy wprowadzić kształcenie w tzw. Policyjnej Klasie Mundurowej przedmiotu „edukacja policyjna”.
Treści nauczania będą realizowane w oparciu o program nauczania wydany przez Komendanta Głównego Policji.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 2017r. poz.703) dyrektor może realizować te zajęcia jako zajęcia uzupełniające (załącznik nr 5, pkt 6) lub jako zajęcia dodatkowe z godzin organu prowadzącego (§ 3 ust 1, pkt 2).
Założenia jest takie, aby zajęcia były realizowane jako zajęcia międzyoddziałowe (uczniowie klas pierwszych kształcący się w różnych zawodach uczestniczą w zajęciach na zasadzie dobrowolności). Czy takie rozwiązanie jest możliwe, aby uczniowie, którzy chcą się uczyć przedmiotu „edukacja policyjna” mogli go wybrać na takich samych zasadach jak religię lub wdż?
Jaka jest procedura wpisania przedmiotu uzupełniającego do szkolnego zestawu programów nauczania tak, aby można go było wpisać na świadectwie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka urodzona w maju 1969 r. mająca na dzień 01.09.2024 r. 30 lat pracy w tym 20 przy tablicy, może iść na urlop dla poratowania zdrowia wg. aktualnie obowiązujących przepisów prawa oświatowego?
Nauczycielka jest też właścicielką gruntów ornych powyżej 1 hektara?
Czy w takiej sytuacji dyrektor szkoły może wydać skierowanie do lekarza medycyny pracy w celu ustalenia uprawnień do urlopu dla poratowania zdrowia ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe