Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak realizować zajęcia teoretyczno-praktyczne w ramach przedmiotu przygotowanie do prowadzenia pojazdów samochodowych z uczniami, którzy w chwili ukończenia branżowej szkoły I stopnia nie mają 18 lat?
Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, Dz.U. z 2020 r., poz. 1268 wymagany minimalny wiek do kierowania pojazdami wynosi 18 lat dla pojazdów określonych w prawie jazdy kategorii A2, B, B+E, C1 i C1+E. Jest to termin, w którym uczeń będzie mógł uzyskać prawo jazdy. Natomiast od momentu przyjęcia do szkoły branżowej I stopnia będzie mógł rozpocząć i odbywać szkolenie z nauki jazdy za pisemną zgodą rodziców na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 ww. ustawy. Czyli w szkole branżowej niepełnoletni uczeń (nieodpłatnie w publicznej placówce) może w pełni zrealizować podstawę programową obejmującą teoretyczną i także praktyczną część nauki jazdy za pisemną zgodą rodzica oraz może ukończyć szkołę w wieku poniżej 18 lat, ale bez prawa jazdy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń realizuje przedmiot na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Poziom podstawowy realizowany jest w grupie oddziałowej,rozszerzony w ramach tzw. "międzyoddziału". Czy na koniec roku wystawić mu dwie oceny oddzielnie dla każdego poziomu i taki zapis przenieść na świadectwo promocyjne?
Ponadto:
1) w przypadku wystawienia jednej oceny z dwóch poziomów,gdy uczeń otrzymuje ocenę ndst z "podstawy" oraz wyższą z "rozszerzenia". Co wtedy, czy ma poprawkę?
2) uczeń jest nieklasyfikowany, np. z "podstawy" - jak wtedy liczyć frekwencję, skoro to jeden przedmiot?
3) uczeń otrzymał ocenę bdb z "podstawy", z "rozszerzenia", np. ocenę dst - "znika" mu wtedy ocena bdb, którą wypracował w klasie I.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.Jego koledzy z tego przedmiotu, którzy nie realizują "rozszerzenia" na świadectwie mają wyższe oceny z "podstawy", mimo, że zasób wiedzy naszego przykładowego ucznia jest większy, gdyż realizowany w rozszerzeniu. Zatem interpretacja jednej oceny jest krzywdząca dla ucznia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień Dobry
Dnia 17 lipca 2020 roku do szkoły wpłynął wniosek rodzica o nauczania indywidualne wraz z orzeczeniem PPP. Pytanie brzmi czy decyzja w sprawie przyznania nauczania indywidualnego może być wydana jeszcze w trwającym roku szkolnym, który przecież trwa do 31 sierpnia. I dla weryfikacji, nie jest to decyzja administracyjna dyrektora.?
Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Odpowiedzią Państwa nie jestem usatysfakcjonowana, ponieważ zapytałam wprost, czy praktyka w 2003 roku w pogotowiu opiekuńczym nauczyciela może być zaliczona skoro od 2004 roku do 2014 roku obowiązywały przepisy przejściowe albowiem placówka przeszła z Ministerstwa Edukacji Narodowej pod Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Jeszcze raz zadam pytanie czy można uznać, że w 2003 roku pogotowia opiekuńcze były placówkami oświaty?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieją odpowiednie przepisy mówiące o wymaganej powierzchni w klasopracowni na jednego ucznia w PSP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący nakazał, aby 25% godzin "kartowych" przeznaczyć na zajęcia świetlicowe, czy jest to zgodne z prawem? Chyba te godziny nie są przeznaczone na dopełnianie etatów świetlicy, po to by zredukować liczbę n-li tam pracujących, a takie zakusy ma nasz burmistrz. Proszę o wyjaśnienie.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe