Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy do Niepublicznego Ośrodka Rehabilitacyjno-Edukacyjno-Wychowawczego można przyjąć dziecko z Ukrainy PONIŻEJ 6 ROKU ŻYCIA, które ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność sprzężoną (niepełnosprawność intelektualna znacznego stopnia i niepełnosprawność ruchowa) do oddział realizującego wychowanie przedszkolne?
Zgodnie z § 53 rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 30 marca 2023 r. w sprawie niektórych publicznych placówek systemu oświaty (Dz. U. z 2023 r., poz. 651) dzieci i młodzież, o których mowa w ust. 2 pkt 1, są przyjmowani do ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych nie wcześniej niż od początku roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 3. rok życia. Pobyt wychowanka w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym trwa nie dłużej niż do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym wychowanek kończy 25. rok życia.
Jest to jedyny przepis regulujący podobną kwestię i odnoszący się do wieku. Z tym, ze dotyczy placówki publicznych. W placówkach niepublicznych można do właściwie uregulować dowolnie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy na stanowisko psychologa w szkole można zatrudnić osobę, która ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, o specjalności psychologia przedsiębiorczości i zarządzania oraz studia podyplomowe w zakresie przygotowania pedagogicznego? Jaki przepis z rozporządzenia jest lub nie jest spełniony?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W bieżącym roku szkolnym rozpoczęli naukę w naszej szkole uczniowie na podbudowie szkoły podstawowej oraz uczniowie na podbudowie gimnazjum. Czy jednej i drugiej grupie uczniów wpisuje się na świadectwie, że uczestniczyli w zajęciach do życia w rodzinie czy tylko uczniom, którzy są absolwentami szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z art. 28a i art. 28b rozporządzenia MEN z 29 czerwca 2021 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. z 2021 r., poz. 1203) w arkuszach ocen uczniów, w miejscu przeznaczonym na wpisanie informacji o egzaminie zawodowym, należy wpisać informację o nieprzystąpieniu do egzaminu zawodowego, symbol i nazwę kwalifikacji wyodrębnionej w zawodzie – w przypadku gdy uczeń nie przystąpił do tego egzaminu lub jego części. W jakiej formie należy zamieścić wymaganą informację? Proszę o propozycję zapisu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w gimnazjum uczeń może mieć oceny celujące na półrocze i koniec roku za opanowanie bardzo dobrze materiału z danego przedmiotu czy ma mieć ocenę celującą? Wcześniej były oceny celujące za wiadomości wykraczające poza obowiązkowy materiał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do naszego gimnazjum została przyjęta uczennica, która w poprzedniej szkole, będąc w klasie pierwszej, realizowała plastykę i muzykę. W planie nauczania naszego gimnazjum te przedmioty są realizowane w klasie trzeciej. Czy uczennica ta musi je realizować, czy też jako oceny w klasyfikacji końcowej należy przyjąć oceny uzyskane w poprzednim gimnazjum (zrealizowała je w wymiarze 30 godzin każdy i ma z nich oceny pozytywne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe