Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dyrektor/nauczyciel zatrudniony w szkole prowadzonej przez Stowarzyszenie ma obowiązek dokonywania oceny pracy?
Na podstawie § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy, Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm. do okresów pracy uprawniających do dodatku za wysługę lat wlicza się okresy poprzedniego zatrudnienia we wszystkich zakładach pracy oraz inne udowodnione okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze. Prawo do dodatku jest uzależnione od wypracowania wymaganego stażu – art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm. W związku z tym nauczycielowi, który w trakcie zatrudnienia wykazał posiadanie 20- letniego stażu należy wyrównać dodatek stażowy od dnia zatrudnienia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole w ramach wf w kl.I-III/SP prowadzone są zajęcia na basenie, prowadzi je instruktor. Jakie zadania ma pełnić n-l, który ma przydzielone zajęcie i zapłacone, chociaż je nie prowadzi? Czy powinien otrzymać wynagrodzenie za lekcje? Czy są to zajęcia opiekuńcze w ramach 40 godz. tygodnia pracy? /proszę o podstawę prawną/
- Czy dyrektor który nawiązuje nowy stosunek pracy z nauczycielem z likwidowanej szkoły(w likwidowanej szkole nauczyciel jest zatrudniony przez mianowanie) może zawrzeć umowę na czas określony (1 rok) przez 3 kolejne lata, gdyż za 3 lata zmniejszy sie liczba oddziałów i nie ma możliwości aby ten nauczyciel miał pełny etat. jaka jest podstawa prawna
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy będąc na świadczeniu kompensacyjnym (były dyrektor szkoły, nauczyciel) można prowadzić zajęcia na uczelni wyższej?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Biorąc pod uwagę art.188 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 2016r. poz. 2138; poz.2255) proszę o wyrażenie opinii w temacie udzielania zwolnienia od pracy pracownikom na stanowisku nauczyciela w wymiarze 16 godzin albo 2 dni w ciągu roku kalendarzowego. Czy poprawnym postępowaniem pracodawcy (p. dyrektora) jest udzielanie tego zwolnienia w wymiarze godzinowym (16 godzin) nauczycielowi, ze względu na to, że nauczyciele w różne dni tygodnia mają różny wymiar godzin pracy. Tym samym wychodzi na to, że niektórzy nauczyciele korzystający z powyższego przywileju są kilka dni w roku na zwolnieniu od pracy z prawem do wynagrodzenia, a w przypadku pozostałych pracowników jest to maksymalnie 2 dni.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel pedagog zatrudniony w pełnym wymiarze na podstawie umowy o pracę od 01.09.2012 na czas nieobecności nauczyciela korzystającego z urlopu bezpłatnego. Od dnia 01.09.2014r. nastąpiła zmiana w zatrudnieniu: 1/2 etatu na stanowisku: nauczyciel pedagog i 1/2 etatu nauczyciel (zajęć dydaktycznych). W jaki sposób dokonać zmian w zatrudnieniu?
Czy można sporządzić:
1. aneks do umowy - praca w wymiarze 1/2 etatu na stanowisku nauczyciel pedagog, na czas nieobecności nauczyciela korzystającego z urlopu bezpłatnego
2. drugą umowę na wymiar 1/2 etatu zajęcia dydaktyczne na czas określony tj. do 31.08.2015 r.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe