Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko mające ewidentnie stwierdzony przez psychologa (ale nie poradni psychologiczno-pedagogicznej, tylko szkolnego) mutyzm powinno mieć kształcenie specjalne (ze względu na dostosowanie warunków i metod pracy) i orzeczenie? Czy wystarczy, że dziecko ma zwykłą opinię?
Podstawą organizacji kształcenia specjalnego jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wystawione przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Takie orzeczenie mogą otrzymać wyłącznie dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, niewidome i niedowidzące, niesłyszące i niedosłyszące, niepełnosprawne ruchowo, dzieci z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera oraz dzieci z niepełno sprawnościami sprzężonymi. Mutyzm nie figuruje w katalogu niepełnosprawności uprawniających do otrzymania w/w orzeczenia. Stąd szkoła nie może dla dziecka z mutyzmem organizować kształcenia specjalnego. Powinna natomiast zorganizować dla tego ucznia pomoc psychologiczno-pedagogiczną i udzielać jej w takich formach, by były odpowiednie do indywidualnych potrzeb i możliwości psychoedukacyjnych dziecka. Diagnoza mutyzmu dokonana przez szkolnego psychologa powinna być traktowana jako rozpoznanie wstępne, dające podstawę do rozmów z rodzicami dziecka o konieczności konsultacji medycznej z lekarzem neurologiem i psychiatrą, gdyż tylko oni mają uprawnienia do stawiania diagnoz medycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły podstawowej połączył dziewczęta z klasy IV i klasy V w jedną grupę ćwiczebną na lekcjach wychowania fizycznego. Czy połączoną grupę dziewcząt klas IV i V można uznać za klasę łączoną? Czy w takiej sytuacji nauczyciel powinien otrzymać dodatek za trudne warunki pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Niedługo trzeba będzie zmienić wszystkie statuty szkół. Proszę o podanie prawidłowych jednostek redakcyjnych w tym dokumencie. Czy są tam artykuły czy paragrafy itd.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chciałabym otworzyć szkołę Montessori klasy 1-3. Proszę powiedzieć mi jakie dokumenty, gdzie i w jakim czasie powinnam złożyć do odpowiednich jednostek?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie należy zapisywać tematy zajęć z wychowania do życia w rodzinie: czy w dzienniku lekcyjnym danej klasy, czy też należy mieć oddzielny dziennik do tych zajęć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wydłużenie etapu edukacyjnego, jak wygląda uchwała Rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe