Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy dziecko mające ewidentnie stwierdzony przez psychologa (ale nie poradni psychologiczno-pedagogicznej, tylko szkolnego) mutyzm powinno mieć kształcenie specjalne (ze względu na dostosowanie warunków i metod pracy) i orzeczenie? Czy wystarczy, że dziecko ma zwykłą opinię?
Podstawą organizacji kształcenia specjalnego jest orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wystawione przez Zespół Orzekający Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Takie orzeczenie mogą otrzymać wyłącznie dzieci niepełnosprawne intelektualnie w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, niewidome i niedowidzące, niesłyszące i niedosłyszące, niepełnosprawne ruchowo, dzieci z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera oraz dzieci z niepełno sprawnościami sprzężonymi. Mutyzm nie figuruje w katalogu niepełnosprawności uprawniających do otrzymania w/w orzeczenia. Stąd szkoła nie może dla dziecka z mutyzmem organizować kształcenia specjalnego. Powinna natomiast zorganizować dla tego ucznia pomoc psychologiczno-pedagogiczną i udzielać jej w takich formach, by były odpowiednie do indywidualnych potrzeb i możliwości psychoedukacyjnych dziecka. Diagnoza mutyzmu dokonana przez szkolnego psychologa powinna być traktowana jako rozpoznanie wstępne, dające podstawę do rozmów z rodzicami dziecka o konieczności konsultacji medycznej z lekarzem neurologiem i psychiatrą, gdyż tylko oni mają uprawnienia do stawiania diagnoz medycznych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie pensum będzie obowiązywało nauczyciela wychowania przedszkolnego pracującego w grupie dzieci 6-letnich od 01.09.2017r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile ważna jest ocena pracy nauczyciela, a ile ocena dorobku zawodowego nauczyciela, jaka jest podstawa prawna?
- Zapisy do kl.I zgodnie z regulaminem zostały zakończone 31.03.2014r. Rodzic uważa, że nawet w sierpniu może przyjść i zapisać dziecko 6-letnie z drugiego półrocza do kl.I. Czy ma rację? Nadmieniam, że ilość zapisanych dzieci ma wpływ na ilość oddziałów,arkusz organizacyjny muszę przygotować do końca kwietnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowie zdający poprawki z jednej kasy, z tego samego przedmiotu i u tego samego nauczyciela mogą zdawać je w tym samym dniu, o tej samej godzinie, w tej samej sali i przy jednej komisji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole szkolno-przedszkolnym mamy oddziały przedszkolne, żłobek. Nauczyciele tam pracujący są placówką nieferyjną. Czy to oznacza, że tygodniowo muszą pracować 40 godz. tygodniowo? Czy jeżeli jedna z pań przychodzi do pracy jakby na pierwszą i drugą zmianę za chorą koleżankę, to ma godziny nadliczbowe? A jak wygląda sytuacja, gdy obie nauczycielki z oddziałów przedszkolnych razem jadą na wycieczkę? Czy mają godziny nadliczbowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe