Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powinien zawierać plany pracy specjalistów z uczniem np.: logopedy, nauczyciela integracji sensorycznej i innych czy tylko wychowawczy grupy?
Zgodnie z § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 IPET zawiera m.in. zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem, ukierunkowane na poprawę funkcjonowania ucznia; formy i okres udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane – przez nauczyciela oraz specjalistów; zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne oraz inne zajęcia odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia – prowadzone przez nauczyciela i specjalistów; zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami ucznia. Przepisy wprost nakazują uwzględnianie w IPET działań specjalistów. Niezależnie od tego statut danego przedszkola lub szkoły może zobowiązywać specjalistów do opracowywania dodatkowej dokumentacji dotyczącej planowania ich pracy (art. 98 ust. 1 pkt. 7, art. 102 ust. 1 pkt 12, art. 172 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel przebywający na urlopie dla poratowania zdrowia zwrócił się do dyrektora z zapytaniem, czy może otrzymać dofinansowanie do kilkudniowego szkolenia, w którym chciałby brać udział będąc na tym urlopie. Czy dyrektor może wysłać nauczyciela w trakcie urlopu zdrowotnego na szkolenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymaliśmy laptopy z gminy w ramach grantu "Zdalna szkoła". Jak szkoła powinna je zaksięgować? Jeśli szkoła zaksięguje w koszty tzn. 013/760 i 401/072, to jak u siebie powinna zaksięgować gmina?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jaką formę zastosować, nagana czy upomnienie, dla nauczyciela za niedopilnowanie i narażenie dziecka na niebezpieczeństwo w przedszkolu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica jest obecnie w szpitalu i nie wróci do końca roku szkolnego. Nie ma możliwości uczestniczenia w szpitalu w lekcjach. Czy można dać jej szansę na klasyfikację (np. zaliczenie zdalne) przy zerowej obecności w semestrze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Wymagania dotyczące osoby prowadzącej szkolenia bhp
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe