Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy jest obowiązek przekazywania wszystkich protokołów kontroli, zaleceń pokontrolnych przedszkola dla organu prowadzącego? (np. kontroli pożarowej, sanepidu, inspektora pracy, protokołu kontroli nadzoru budowlanego, zus, urzędu skarbowego, RIO, NIK, itp. - z jakich regulacji prawnych to wynika?
W związku z odpowiedzialnością organu prowadzącego za działalność przedszkola, w tym m.in. za zapewnienie warunków działania, wykonywanie remontów i inwestycji, zapewnienie prawidłowego finansowania etatów pracowników i wydatkowania środków publicznych (art. 5 ust. 7 UoSO), organ może mieć wgląd na swój wniosek w dokumentację podaną w pytaniu lub obowiązek jej bieżącego przekazywania może zostać określony w statucie np. jako zadanie dyrektora (art. 60 ust. 1 pkt 3 i 5, art. 84 ust. 2 pkt 3 i 5 UoSO). Z § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6,p oz. 69 z późn. zm.) dyrektor przekazuje organowi prowadzącemu protokół kontroli bhp przeprowadzanej co najmniej raz w roku.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi przebywającemu na zwolnieniu lekarskim od 7.09.2020 r. do 22.12.2020 r. przysługuje wsparcie na naukę zdalną?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka od 1977 r. do 1991 r. pracowała u nas w szkole, od 1991 roku pracowała w innej szkole. 08.04.2019 r. wystąpiła do nas z wnioskiem o świadczenie socjalne z funduszu socjalnego.
W/w nauczyciel złożył oświadczenie, że jest emerytem.
Czy nauczycielowi należy wypłacić świadczenie socjalne pomimo, że na świadczenie emerytalne przeszedł z innego zakładu pracy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy praca nauczyciela w klasach łączonych może być uznana jako praca w uciążliwych warunkach? Jeżeli tak, to na jakiej podstawie? Czy ma to wpływ na otrzymanie emerytury?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka (nauczyciel kontraktowy, obecnie początkujący) przebywała na długotrwałym zwolnieniu lekarskim. 15 listopada 2022 r. otrzymała decyzją ZUS rentę na dwa lata. Nauczycielka po rozmowie ze mną powiedziała, że nie podpisze żadnego porozumienia rozwiązującego stosunek pracy. Czy w takim razie mogę rozwiązać z nią umowę powołując się na art. 27 pkt 3 Karty Nauczyciela z dniem dzisiejszym (bo dzisiaj otrzymałam od nauczycielki decyzję ZUS z datą wystawienia 15 listopada 2022 r., do tego czasu miała nieobecność usprawiedliwioną niepłatną), czy powinnam z nią rozwiązać stosunek pracy? Czy obejmuje mnie jakiś okres wypowiedzenia? Czy nauczycielce należy się odprawa pieniężna jeżeli to ja wypowiadam jej umowę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Prezydent Miasta Kalisza w zarządzeniu z dnia 31 lipca 2013 roku, które dotyczy sprzedaży zużytego majątku jednostek organizacyjnych Miasta Kalisza zamieścił zapis mówiący o tym, że informacje o zbędnych i zużytych składnikach rzeczowych, których wartość przekracza równowartość w złotych kwoty 300 EURO zamieszcza się na BIP jednostki lub Urzędu Miejskiego. Moje pytanie jest takie: W jaki sposób w związku z takim zapisem należy przeprowadzić sprzedaż lub likwidację zużytych i zbędnych składników rzeczowych, których wartość nie przekracza równowartości w złotych 300 EURO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe