Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy można odwiedzić ucznia w domu bez uzgodnienia z rodzicem?
Nie należy odwiedzać ucznia w domu bez wiedzy rodzica, ani podczas nieobecności rodzica. Każda pomoc udzielana uczniowi przez szkołę powinna być uzgadniana z rodzicem. Poza tym praca z uczniem powinna odbywać się w szkole. Pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce udzielają uczniom nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych oraz specjaliści wykonujący w przedszkolu, szkole i placówce zadania z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w szczególności psycholodzy, pedagodzy, logopedzi, doradcy zawodowi i terapeuci pedagogiczni, zwani dalej „specjalistami”. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest organizowana i udzielana we współpracy m. in. z rodzicami uczniów.O potrzebie objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną informuje się rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia.
Podstawa prawna: 1. Ustawa o systemie oświaty z 7.09.1991 r. (ze zm.); 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W roku szkolnym 2019/2020 zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków na podstawie § 59.5 w przypadku przejścia w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021 ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej (…) do innej szkoły arkusze ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio nr 53c lub 63n określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia.
Obydwa wzory są dostępne w załączniku.
Natomiast w zeszłym roku szkolnym obowiązywało rozporządzenie z dnia 26 kwietnia 2018 i tam
w § 53.5 jest zapis:
„ W przypadku przejścia w roku szkolnym 2018/2019 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:
1) ….
2) ……
3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia w przypadku ucznia klasy VII i VIII szkoły podstawowej”.
Tymczasem w załączniku nr 7 dostępny jest tylko wzór 53b ale jako wkładka do arkusza.
Na jakim więc wzorze arkusza powinniśmy założyć arkusze uczniom klas VII i VIII, którzy przyszli do naszej szkoły w roku szkolnym 2018/2019 na podst. Rozporządzenia z 26.04.2018r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Języki obce w LO ciąg dalszy.
Z Pani odpowiedzi wywnioskowałam, że uczeń który ukończył gimnazjum na poziomie III1 musi kontynuować naukę na poziomie IV 1. W przypadku kiedy diagnoza wykazała niski poziom umiejętności realizuje język obcy na poziomie podstawowym (dotyczy to wymagań, liczby godzin oraz zapisu w dokumentacji przebiegu nauczania). Czy dobrze zrozumiałam?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o najnowszą i najaktualniejszą podstawę prawną do funkcjonowania biblioteki szkolnej. Co ile lat w szkole powinno być skontrum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W oddziałach gimnazjalnych mamy ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Teraz przeszedł ponownie badania i orzeczono mu niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym. Z czym to się wiąże dla ucznia? Teraz ma przydzielone 2 godz. zajęć rewalidacyjnych. Czy powinien mieć ich więcej? Jak z jego egzaminem gimnazjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przy łączeniu na 8 godzin (pozostałe oddzielnie) wykazuję w arkuszu jako jeden, czy dwa oddziały? Proszę o umocowanie prawne.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe