Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy muszę odejść z pracy przed ukończeniem 60. roku życia, jeżeli mam decyzję ZUS o przyznaniu emerytury (naliczonej w 2007 roku)? 60 lat kończę 16 marca 2013 roku, aktualnie mój staż pracy w szkole wynosi 32 lata. Czy pozostanie w pracy po ukończeniu 60. roku życia wiązałoby się z ponownym, mniej korzystnym naliczeniem wysokości emerytury? Bardzo proszę o radę - pozostać czy odejść?
Osiągnięcie wieku emerytalnego nie powoduje konieczności rozwiązywania stosunku pracy. Ponowne naliczenie emerytury może nastąpić na wniosek uprawnionego i jeżeli od czasu jej naliczenia wciąż się pracuje, wówczas "nowa" emerytura powinna być wyższa, a więc można na tym zyskać (i tak jest w większości przypadków).
Z wyjaśnień ZUS:
"Istotą przeliczenia świadczenia jest podwyższenie jego wysokości. Jeśli jednak zdarzyłoby się tak, że wskutek przeliczenia obniżyłaby się wysokość emerytury - ZUS będzie wypłacał świadczenie w wysokości dotychczasowej, ustalonej przed dokonaniem tego przeliczenia."
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak określić wymiar przysługującego urlopu wypoczynkowego pracownikowi, z którym umowa jest zawierana co miesiąc na zastępstwo w informacji o warunkach zatrudnienia? Pracownik jest zatrudniany na 1/2 etatu i jest to jego pierwsza praca.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Błąd w przekształceniu umowy o pracę na nawiązanie stosunku pracy poprzez mianowanie. Serdecznie proszę o informację w jaki sposób sprostować pomyłkę polegającą na tym, iż w akcie mianowania przekształcającym umowę o pracę zawartą dnia 28.08.2002 r., błędnie wpisano datę w/w umowy, tj. zamiast prawidłowej daty 28.08.2002 r. na akcie mianowania widnieje data 01.09.2002 r. (data rozpoczęcia pracy wpisana jako data zawarcia umowy o pracę).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo napisać podanie o zwolnienie z pensum dydaktycznego w związku z objęciem stanowiska dyrektora w PPP a wcześniejszym stanowiskiem nauczyciela w szkole?
- 1. Czy nauczycielce zatrudnionej na podstawie mianowania można wręczyć wypowiedzenie w trakcie urlopu macierzyńskiego?; 2. Czy nauczycielowi mianowanemu można wręczyć wypowiedzenie podczas przebywania na zwolnieniu lekarskim?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o listę spraw objętych obowiązkiem prowadzenia metryki.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe