Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który ukończył 63 lata może startować w konkursie na dyrektora szkoły?
Warunki, jakie musi spełnić kandydat na dyrektora szkoły określa ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek.
Ani powyższe rozporządzenie, ani żaden inny akt prawny nie ogranicza możliwości przystąpienia do konkursu na dyrektora szkoły ze względu na wiek.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
-
Uzasadnienie przystąpienia do konkursu na dyrektora
Liczba stron w dokumencie: 2 -
Oświadczenie, że nie toczy się postępowanie
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Oświadczenie o zdolności do czynności prawnych
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Oświadczenie o niekaralności karą dyscyplinarną
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Oświadczenie o dopełnieniu obowiązku
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Oświadczenie – brak zakazu dysponowania środkami publicznymi
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Oświadczenie – brak skazania wyrokiem
Liczba stron w dokumencie: 1 -
Liczba stron w dokumencie: 2
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam wątpliwości przy zaliczeniu do wyliczenia podstawy "13" pensji takich składników: - Nagroda Dyrektora z okazji Dnia Nauczyciela, - urlop okolicznościowy na śmierć członka rodziny, nieobecność usprawiedliwiona z tytułu krwiodawstwa. Nadmieniam że pracuję w szkole publicznej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik jest zatrudniony na czas nieokreślony. W dniach od 21.01.2014 r. - 24.01.2014 i od 05.02 - 11.07.2014 przebywał na zwolnieniu lekarskim a następnie od 12.07. 2014 do 31.12.2014 przebywa na urlopie macierzyńskim i dodatkowym urlopie macierzyńskim. Czy pracownik nabywa prawo do "13", a jeśli tak to z jakiego okresu powinna być naliczona?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony jest w Zespole Szkół w wymiarze 18/18 (w tym 9/18 realizuje w szkole podstawowej i 9/18 w gimnazjum). Dodatkowo nauczycielowi przydzielono 10 godz. w bibliotece szkolnej. Czy nauczycielowi wyliczyć pensum? Czy godziny biblioteczne potraktować jako godziny nadliczbowe wypłacane według stawki godzin bibliotecznych (125 miesięcznie)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły z dniem 31 sierpnia 2019 roku przechodzi na emeryturę. Z poprzedniego roku zostało mu 10 dni niewykorzystanego urlopu. W tym roku z powodu prowadzonych remontów też wszystkich dni nie wykorzysta. Czy będzie należał się ekwiwalent za niewykorzystany urlop? Jeśli tak, to w jaki sposób powinien być wyliczony?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę: moja nauczycielka matematyki w dniu 15.02.2013 roku złożyła do mnie wniosek o udzielenie urlopu macierzyńskiego w terminie od dnia 09.02.2013 na okres 24 tygodni. Na co, zgodnie z prawem, wyraziłam zgodę. Urlop macierzyński kończy się 26.07.2013 r. Nauczycielka otrzymała po tym terminie 56 dni urlopu wypoczynkowego uzupełniającego, który kończy się 20 września. 21 września winna się więc wstawić do pracy. W dniu 29 lipca 2013 r. nauczycielka złożyła wniosek o udzielenie dodatkowego urlopu macierzyńskiego na okres 2 tygodni. Data widniejąca na wniosku to dzień 28.06.2013 r., jednak data wpływu do sekretariatu i rejestracja wniosku nastąpiła 29 lipca 2013 r. Pytanie: czy złożenie wniosku w ww. terminie, mimo iż na wniosku widnieje data 28.06.2013 r. spełnia warunki ustawy i muszę jej udzielić dodatkowego urlopu macierzyńskiego, czy też wniosek wpłynął po terminie i tym samym pracownica traci prawo do niego. Jest to dla mnie sprawa istotna, gdyż udzielenie jej urlopu wiąże się z dłuższym zastępstwem za nią innego nauczyciela. Wtedy moja nauczycielka wróciłaby do pracy dopiero 04.10.2013 r. Proszę o opinię prawną i ustosunkowanie się do kwestii prawnego udzielenia bądź nieudzielenia tej pracownicy przeze mnie dodatkowego urlopu macierzyńskiego. Wiem, że istotna kwestia w tej sprawie to termin złożenia/wpływu wniosku do pracodawcy.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe