Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który w 1994 r. skończył 5-letnie studia magisterskie na kierunku geografia (specjalność nauczycielska) może uczyć przyrody w szkole podstawowej? Ww. nauczyciel ukończył również studia podyplomowe w zakresie wychowania fizycznego oraz edukacji prozdrowotnej.
Zasadniczo, kwalifikacje do prowadzenia zajęć z danego przedmiotu w szkole podstawowej posiada osoba, która ukończyła studia wyzsze, podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Przepisy Rozporządzenia MEN z 12.03.2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...) dają kwalifikacje równiez osobie, która ukończyła studia wyzsze na kierunku, którego zakres określony w standardzie kształcenia dla tego kierunku studiów w grupie treści podstawowych i kierunkowych obejmuje treści nauczanego przedmiotu, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Z powyzszego wynika, że ukończone przez nauczyciela studia podyplomowe nie dają mu kwalifikacji do prowadzenia zajęć z przyrody, natomiast studia magisterskie z geografii będą dawały uprawnienia do nauczania przyrody, jezeli ich zakres obejmował treści niezbędne do nauczania przyrody. Informację na ten temat znaleźć mozna w suplemencie do dyplomu, a w przypadku starszych dyplomów (bez suplementu) w indeksie studenta.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi, brak godzin w związku z wygaszaniem kształcenia w gimnazjum, czyli art. 225. Nauczycielka od 14 kwietnia do 5 maja przebywa na zwolnieniu; dzisiaj do szkoły trafiła kopia zawiadomienia o skierowaniu na rehabilitację leczniczą na 24 dniowy turnus począwszy od 5 maja. Nauczycielka wie, że nie ma dla niej godzin - przysłała pismo z prośbą o urlop bezpłatny od 1 września 2019 do 31 sierpnia 2020, w którym pisze, że wie, że nie ma jej w arkuszu. Gdzie skierować korespondencję dotyczącą przeniesienia nauczyciela w stan nieczynny: na adres domowy - podany w dokumentach, (nauczyciel nie odbierze, bo przebywa w sanatorium do 29 maja i będzie tłumaczył, że nikogo nie było w domu), czy adres ośrodka, który jest wskazany w zawiadomieniu (oficjalny dokument potwierdzający czasowy pobyt na leczeniu uzdrowiskowym)? Jak w takiej sytuacji skutecznie doręczyć pismo? A może wysłać na oba adresy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie jest objęty ochrona związkową. W projekcie organizacji pracy na następny rok szkolny zaproponowano mu 19 godzin edukacji wczesnoszkolnej i 6 zajęć rewalidacyjnych ( w protokole zapisano, że liczba godzin ponadwymiarowych może ulec zmianie ). Czy ochrona związkowa obejmuje tylko konieczność zapewnienia etatu w następnym roku szkolnym, czy zapewnienie przewidywanej w kwietniu liczby godzin?
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania mogę zmienić przydział obowiązków poprzez porozumienie zmieniające Czy takie porozumienie stosuje się tylko jak zawiera się umowę o pracę z nauczycielem ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam nauczyciela po Politechnice , inżynieria chemiczna i procesowa mgr inż., oraz studia podyplomowe: - pedagogika ; -matematyka z informatyką; - fizyka z astronomią. W szkole zatrudniona jest od 13 lat. Pracuje na stanowisku nauczyciela matematyki i fizyki. Uwolniły mi się godziny z chemii, czy mogę przydzielić je temu nauczycielowi? Analizując jej indeks godzin z chemii (nieorganicznej, fizycznej, organicznej... zajęcia wykłady oraz ćwiczenia ) przekraczają razem 350 godzin. Na podstawie zaświadczenia z Studium pedagogicznego godzin z psychologii, pedagogiki, dydaktyki oraz praktyki pedagogicznej ma 420. Czy można przydzielić te godziny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o udzielenie informacji, jak przebiega procedura ograniczenia etatu nauczycielowi zatrudnionemu na podstawie mianowania. Ze względu na organizację pracy placówki zaistnieje konieczność ograniczenia zatrudnienia u dwóch nauczycieli-psychologów:
•obecne zatrudnienie - 1 etat u każdego,
•docelowe - 1/2 etatu u każdego.
Staż pracy nauczycieli-psychologów to:
•w pierwszym przypadku: 32 lata, 11 miesięcy, 8 dni, w szkole 19 lat, 2 miesiące, 12 dni, możliwość przejścia na emeryturę - 28 .01.2026 r., ochrona przedemerytalna - od 28.01.2022 r.,
•w drugim przypadku: staż pracy 7 lat, 8 miesięcy, 24 dni, w szkole 1 rok, 9 miesięcy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe