Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel, który w 2008 roku nabył prawo do wcześniejszej emerytury (20 lat przy tablicy i 10 lat składkowe, bądź nieskładkowe) musi odejść na emeryturę do dnia 31 sierpnia 2018 roku, żeby zachować to prawo? Obecnie ma 56 lat. Pozostając w zatrudnieniu po 31 sierpnia traci to prawo?
Przejście na emeryturę nauczycielską do 31.08.2018 r. dotyczy nauczycieli, którzy osiągnęli powszechny wiek emerytalny przed wejściem w życie nowych przepisów ustawy o emeryturach i rentach z FUS. Zgodnie z art. 21 ustawy z dnia 16.11.2016 r. o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z FUS, nauczyciele, którzy spełnili warunki określone w art. 88 ust. 2a Karty Nauczyciela oraz:
1) przed dniem wejścia w życie ustawy (01.10.2017 r.) osiągnęli wiek wynoszący 60 lat dla kobiet i 65 lat dla mężczyzn, a nie osiągnęli wieku emerytalnego według starych zasad, albo
Nauczyciele, którzy spełnili warunki do uzyskania emerytury nauczycielskiej a nie osiągnęli jeszcze nowego powszechnego wieku emerytalnego (60 i 65 lat) i nie osiągną go do 31.08.2018 r., tak jak w sytuacji opisanej w pytaniu, mogą dalej pracować i przejść na emeryturę nauczycielską po 31.08.2018 r. a przed osiągnięciem wieku emerytalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim terminie Organ Nadzoru Pedagogicznego jest zobowiązany do udzielenia odpowiedzi na pismo dyrektora szkoły wnioskujące o zatrudnienie nauczyciela bez kwalifikacji bądź osoby kończącej studia o danym kierunku? Mam tutaj na myśli udzielenie jakiejkolwiek odpowiedzi- pozytywnej bądź negatywnej. Czy ma tu zastosowanie kodeks postępowania administracyjnego?
- Czy w szkole publicznej można zatrudnić logopedę na umowę zlecenie (4 godziny miesięcznie) dla dziecka z orzeczeniem (finansowanie z subwencji)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z przekształceniem od 1.09.2017 naszego Zespołu Szkół w ośmioletnią szkołę podstawową i konieczności poinformowania do 15 maja 2017r. naszych pracowników o fakcie, iż z dniem 1.09.2017 staną się pracownikami wspomnianej ośmioletniej szkoły podstawowej mamy zapytanie o poprawność treści pisma informującego tj.: Uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 249 ust. 1-3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) – z dniem 1 września 2017 r. staje się Pani/Pan pracownikiem zatrudnionym w ośmioletniej Publicznej Szkole Podstawowej nr 55 w Stalowej Woli.
- 1. Nauczyciel dyplomowany w maju otrzymuje ograniczenie etatu na 9/18(na podst. art.22 ust. 2 KN). Następnie dyrektor udziela mu urlopu dla poratowania zdrowia od 16.08.2012 do 15.08.2012 r. Czy urlop ten został udzielony prawidłowo przez dyrektora? Jakie skutki prawne ma wcześniejsze ograniczenie etatu (w następnym roku szkolnym dla tego nauczyciela nie będzie całego etatu)? Czy ten urlop mu się należał, skoro jednym z warunków jest udzielenie nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze zajęć na czas nieokreślony, a od 01 09.2012 r. ma tylko 9/18?
2. Nauczyciel kontraktowy zatrudniony na czas nieokreślony w maju otrzymuje rozwiązanie umowy o pracę w związku ze zmniejszającą się liczbą oddziałów w szkole. Na jego wniosek dyrektor przenosi go w stan nieczynny. W międzyczasie w szkole zostaje ogłoszony konkurs na dyrektora, ale nikt się nie zgłasza (bo wiadomo, że od następnego roku szkoła zostanie zlikwidowana i przekazana stowarzyszeniu). Wójt na pełniącego obowiązki wyznacza właśnie tego nauczyciela, o którym mowa wyżej. Pytanie brzmi: co w tej sytuacji ze stanem nieczynnym tego nauczyciela i jakie pismo powinien otrzymać w związku z tą sytuacją? Czy umowa zawarta z nim wcześniej na czas nieokreślony jest obowiązująca, a stan nieczynny uznaje sie za niebyły? Czy należy zawrzeć z tym nauczycielem nową umowę na czas określony? Jak to formalnie rozwiązać, żeby w aktach osobowych pracownika były wszystkie dokumenty zgodnie z prawem?
3. Czy nauczyciel , o którym mowa wyżej, pełniący obowiązki dyrektora, może dalej odbywać staż na nauczyciela mianowanego, który ukończyłby się w tym roku?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnoście potwierdzania ksera z oryginałem. Czy zatrudniając nową osobę do pracy, która przynosi oryginały świadectw pracy, powinnam prosić o notarialne potwierdzenie tych świadectw, czy sama mogę zrobić kopię tych świadectw i potwierdzić zgodność ksera z oryginałem?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe