Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel po pedagogice opiekuńczo-wychowawczej i oligofrenopedagogice może prowadzić zajęcia wyrównawcze (nie dydaktyczo-wyrównawcze)? Proszę również o informacje jakie inne zajęcia może prowadzić w szkole podstawowej?
Nauczyciel, który ukończył studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej może być wychowawcą świetlicy w szkole podstawowej. Mając dodatkowo ukończoną oligofrenopedagogikę, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe.
W przepisach oświatowych nie istnieje pojęcie zajęć wyrównawczych, a jedynie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 7. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) warsztatów;
7) porad i konsultacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli w szkole działają dwie organizacje związkowe to czy regulamin ZFŚS i wszystkie podejmowane decyzje dotyczące świadczeń socjalnych muszą być uzgadniane z jedną i drugą organizacją związkową czy tylko z jedną. Jeśli z jedną to z którą? Proszę o podanie podstawy p.
- Nauczyciel zatrudniony w dwóch placówkach w niepełnym wymiarze czasu pracy. Czy taki nauczycieli musi złożyć do dyrektora jednej placówki zaświadczenie wyrażające zgodę na dodatkowe zatrudnienie? Czy obowiązuje termin składania takich zaświadczeń?
- Czy nauczyciel, zatrudniony na 4/22 h, może otrzymać dodatek motywacyjny pomimo, że w regulaminie zostało określone, że aby otrzymać dodatek motywacyjny, trzeba być zatrudnionym na minimum pół etatu.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę przedstawić drogę postępowania w przeniesieniu nauczyciela, który w obecnej chwili jest dyrektorem innej placówki, a wystąpił do mnie z wnioskiem o przeniesienie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 8 października zatrudniłam kobietę będącą na zasiłku przedemerytalnym od 2004 r. Ponieważ pobierała zasiłek poszłam jej na rękę i do końca pobierania zasiłku zatrudniłam ją na 1/2 etatu /uzyskała prawa emerytalne/. 8.X - 7.XI. Następnie 8 listopada zawarłam dalej umowę na czas określony do 15 IV. Czy należy się odprawa emerytalna i w jakiej wysokości?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe