Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel po pedagogice opiekuńczo-wychowawczej i oligofrenopedagogice może prowadzić zajęcia wyrównawcze (nie dydaktyczo-wyrównawcze)? Proszę również o informacje jakie inne zajęcia może prowadzić w szkole podstawowej?
Nauczyciel, który ukończył studia z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej może być wychowawcą świetlicy w szkole podstawowej. Mając dodatkowo ukończoną oligofrenopedagogikę, może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z uczniami posiadającymi orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie umysłowe.
W przepisach oświatowych nie istnieje pojęcie zajęć wyrównawczych, a jedynie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych.
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach:
§ 7. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z uczniem oraz w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) warsztatów;
7) porad i konsultacji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- nauczyciel przebywa na urlopie do poratowania zdrowia od 01.09.2023 do 31.08.2024, po zakończeniu chce przejśc na świadczenie kompensacyjne.
Jak policzyć ekwialent za urlop wypoczynkowy? 56/12 *10 ?? czy całe 56 dni?
Nauczyciel zatrudniony przez mianowanie, wieloletni pedagog szkolny.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony w szkole od 2000 r. ze stażem 33 lata i 4 miesiące doniósł 1 października zaświadczenie z urzędu pracy o pobieraniu zasiłku dla bezrobotnych za okres od 11.03.1997 r. do 14.09.1997 r. oraz od 12.03.1998 r. do 31.08.1998 r. Wysokość zasiłku to 100%. Czy okres pobierania ww. zasiłków, tj. 11 miesięcy i 24 dni, należy doliczyć do lat pracy, od których zależą inne uprawnienia pracownika (w tym nagroda jubileuszowa)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel w placówce nieferyjnej pracował 9/18 etatu przez 6 miesięcy i pracował 3 dni w tygodniu. Teraz pracuje na 5/18 przez 2 dni w tygodniu. Jak udzielić urlopu- po zakończeniu roku szkolnego? Czy uwzględnić 3 dni pracy za 6 mięsięcy i 2 dni pracy przez pozostały okres zatrudnienia (od 2 lipca-9 dni-3 dni w a od 23 lipca - 2 dni w tygodniu)? Czy uwzględnić tylko 2 dni/tydzień świadczenia pracy wynikające z ostatniego miesiąca roku szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel bez stopnia awansu zatrudniony w pełnym wymiarze godzin często przebywa na zwolnieniach lekarskich, w tym opieka nad dzieckiem. Zwolnienia lekarskie zostały poddane kontroli. W ciągu 5 miesięcy przepracował z uczniami 11 dni. Zakłóca to pracę szkoły, nie jest realizowana podstawa programowa, brak nauczyciela na zastępstwo stałe i doraźne. Czy w związku z powyższym są podstawy prawne do zwolnienia nauczyciela, pomimo nieobecności usprawiedliwionych.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie w związku z rozporządzeniem MEN z 2 listopada 2015r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach. W paragrafie 30 ust. 2 określa, że " Młodzieżowy ośrodek socjoterapii prowadzi działalność przez cały rok szkolny jako placówka, w której są przewidziane ferie szkolne". Czy w związku z tym wychowawcy grup wychowawczych urlop wykorzystują zgodnie z art.64 ust.1 KN, czy też nadal obowiązuje w tym zakresie art.64, ust3?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe