Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym, ukończył studia podyplomowe na kierunku pedagogika specjana oraz terapia pedagogiczna (kierunki zgodne z prowadzonymi zajęciami) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w oparciu o paragraf 19 ust. 1 pkt 2 Rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegól. kwalifikacji wymaganych od nauczyciela?
Nauczyciel nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego, ponieważ nie ukończył studiów podyplomowych w zakresie prowadzonych zajęć, czego wymaga § 19 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2020 r., poz. 1289 ze zm.). Nauczyciel po pedagogice specjalnej, w zależności od specjalności, ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć przede wszystkim z uczniami z niepełnosprawnościami, z pedagogiki leczniczo-terapeutycznej, edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, czy edukacji włączającej (załącznik nr 3 do rozporządzenia do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Nauki z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2019 r., poz. 1450 ze zm.). Po terapii pedagogicznej również nie prowadzi się zajęć jako pedagog szkolny – § 27 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 2020 r., poz. 1280).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką ocenę należy wpisać uczniowi na świadectwie ukończenia gimnazjum z zajęć artystycznych, jeśli w I klasie realizowało zaj. np. plastyczne, a w III np. muzykę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- jak zorganizować zajęcia z kształcenia zawodowego w klasie IV. Uczniowie muszą przystąpić do styczniu egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie,
a jeszcze do kwietnia mają zajęcia? Czy musi być podwojenie godzin w I semestrze żeby była zrealizowana podstawa programowa? co wtedy z godzinowym ograniczenie w tygodniu. Czy liczy się uśrednienie za d semestry?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Od 1.09. w kl. I i IV SP bedzie nowa pp. Czy trzeba zmieniać podręczniki?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, bardzo proszę o zajęcia stanowiska w sprawie kwalifikacji niezbędnych do pełnienia funkcji nauczyciela wspomagającego w klasie integracyjnej, do której uczęszczają uczniowie z różnymi rodzajami niepełnosprawności(uczeń niedowidzący, uczeń z afazją motoryczną, uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim). Czy taką funkcję może pełnić nauczyciel oligofrenopedagog, przy założeniu, że zajęcia rewalidacyjne będą prowadzone przez nauczycieli posiadających kwalifikacje zgodnie z rodzajem niepełnosprawności uczniów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Klasy ponadgimnazjalne (czyli obecne 1,2,3)
1.Czy istnieje możliwość połączenia w jednej grupie uczniów z różnych klas (np. 2 i 3 lub 1 i 2) w ramach zajęć z wychowania fizycznego?
2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi?
3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj. 3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia?
Klasa po szkole podstawowej:
1 Czy uczniowie mogą odbywać zajęcia w grupie z np. klasa 2 na podbudowie gimnazjum?
2. Czy uczniowie klasy pierwszej po szkole podstawowej muszą mieć zajęcia osobno (w szkole jest jedna klasa pierwsza po szkole podstawowej)?
2. Czy w ramach zajęć z wychowania fizycznego mogą odbywać się wyłącznie zajęcia z jogi?
3. Czy wszystkie godziny zajęć z wychowania fizycznego tj3 tygodniowo mogą odbywać się jednego dnia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe