Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczyciel realizujący doradztwo zawodowe 10 godzin dla kl. VII może być zatrudniony na umowę zlecenie? Jaka forma jest najwłaściwsza?
W szkole publicznej nie można zatrudniać nauczycieli na umowę zlecenie, a jedynie na podstawie stosunku pracy - umowa o pracę albo mianowanie (zgodnie z Kartą Nauczyciela).
Doradcę zawodowego najlepiej zatrudnić na czas określony w jednym półroczu, np. 10 kolejnych tygodni po 1 godzinie, albo 5 tygodni po 2 godziny zajęć, itd. Ramowy plan nauczania określa godziny doradztwa zawodowego w skali roku, więc dyrektor może dowolnie ustalić okres realizacji tych zajęć.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o odpowiedź na pytania dotyczące rozliczenia kosztów, jakie ponoszą nauczyciele na przejazd na zajęcia lekcyjne, w związku z nauczaniem indywidualnym. Uczennicy klasy II gimnazjum, zamieszkałej w obwodzie szkoły, w odległości 13 km od siedziby szkoły przyznano nauczanie indywidualne do końca roku szkolnego. W związku z tym nauczyciele dojeżdżający prywatnymi samochodami na zajęcia indywidualne i wracający po ich zakończeniu do szkoły pokonują trasę o długości 26 km. 1.Czy dyrektor szkoły jest zobowiązany pokryć koszty przejazdu prywatnym środkiem transportu, jeśli nauczyciel nie ma możliwości dojazdu na zajęcia środkami komunikacji autobusowej lub kolejowej? 2.Czy podstawą rozliczenia jest wystawienie nauczycielowi delegacji na przejazd? 3.Czy dyrektor powinien potwierdzić na delegacji obecność nauczyciela w danym dniu na zajęciach?
- Proszę o wyliczenie urlopu nauczyciela j.angielskiego zatrudnionemu w przedszkolu w wymiarze 1,5/25 i 1/22 od 01.12.2017 do 31.08.2018.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W niepublicznym przedszkolu integracyjnym w ramach zajęć dodatkowych szczególnie dla dzieci z niepełnosprawnością zapewniamy dogoterapię, hipoterapię. Ze specjalistami prowadzącymi w/w zajęcia obecnie mamy podpisane umowy o współpracy (zajęcia odbywają się w różnych terminach w zależności od zapotrzebowania,tj. zgłoszeń rodziców bo zajęcia są dobrowolne oraz w przypadku hipoterapii od pogody - zajęcia prowadzone są na placu przed przedszkolem). Czy od 1.09.2018 roku jesteśmy zobowiązani do zawarcia z tymi specjalistami umów o pracę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- PYTANIE 1:
Pracuje u mnie w przedszkolu niepublicznym nauczyciel będący jednocześnie dyrektorem ds. pedagogicznych, który ukończył studium pedagogiczne o specjalności edukacja wczesnoszkolna. W związku z chęcią poszerzania swoich kwalifikacji – w tym roku osoba ta ukończyła studia wyższe (licencjat) z pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Studia magisterskie natomiast chciałaby zrobić już z innej specjalności, np. logopedia, oligofrenopedagogika lub terapia pedagogiczna, co bardzo by się przydało w naszym przedszkolu. Uczelnia, na której studiowała ta pani, upiera się, że w związku ze zmianą przepisów nie ma możliwości robić magisterki z innej specjalności, konieczna jest kontynuacja pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej, a dopiero potem, na studiach podyplomowych można zrobić wspomniane kierunki. Wydaje mi się nonsensem studiowanie kolejnych lat kierunku, z którego już nauczyciel ma kwalifikacje uzyskane podczas studium, i których już przecież nie utraci. Moje pytanie zatem brzmi: czy nauczycielka może kontynuować studia na magisterce z innego kierunku niż licencjat (np. logopedia lub oligofrenopedagogika) i czy tak zdobyte kwalifikacje będą zgodne z prawem oświatowym?
PYTANIE 2: Rozumiem, że tak jest, gdyby nie było tego wykształcenia ze studium. Ale nauczycielka ma ukończone studium z edukacji wczesnoszkolnej, o czym pisałam w pytaniu 1, czyli już na dzień dzisiejszy ma kwalifikacje do nauczania w przedszkolu. Czy te kwalifikacje tracą ważność? Studium nie uprawnia już do nauczania dzieci? Bo jeśli nie traci ważności, to przecież studia II stopnia mogłyby być z czegoś innego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi religii zatrudnionemu w wygaszanym gimnazjum na czas nieokreślony w niepełnym wymiarze czasu pracy w związku z cofnięciem misji od dnia 31.08.2018r przysługuje odprawa jak dla innych nauczycieli?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe