Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy nauczycielem edukacji dla bezpieczeństwa w technikum może być osoba z poniższym wykształceniem?
- studia podyplomowe: oligofrenopedagogika
- studia magisterskie: AWF, na kierunku wychowanie fizyczne, specjalizacja – opiekun osoby starszej
- studia licencjackie: AWF, na kierunku wychowanie fizyczne, specjalizacja – edukacja dla bezpieczeństwa
Zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2020 r., poz.1289 z późn. zm.) kwalifikacje do zajmowania kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa w technikum, posiada osoba, która ukończyła:
1) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) edukacja dla bezpieczeństwa, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty uczenia się, o których mowa w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, w zakresie wiedzy i umiejętności obejmują treści przedmiotu edukacji dla bezpieczeństwa, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na etapie edukacyjnym szkoły ponadpodstawowej, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub,
3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) innym niż edukacja dla bezpieczeństwa, i studia podyplomowe w zakresie przedmiotu edukacja dla bezpieczeństwa oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Z uwagi na to, że nauczyciel posiada ukończony kierunek wychowanie fizyczne, specjalizacja – edukacja dla bezpieczeństwa tylko na poziomie studiów I stopnia (licencjat) to nie posiada kwalifikacji do zajmowania stanowiska nauczyciela edukacji dla bezpieczeństwa w technikum (wymogi z pkt 1).
Nie spełnia także wymogów zawartych w pkt 2 i 3.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od września 2018 r.u nas w Przedszkolu będzie zatrudniony nauczyciel, który jest równocześnie zatrudniony w innej szkole. Dostarczył do nas świadectwo pracy z innego zakładu ( 7 lat pracy). W jakiej wysokości należy obliczyć jego wysługę lat w naszej placówce?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Wicedyrektor złożył wniosek o urlop na poratowanie zdrowia na okres 1 roku od grudnia. Czy można odwołać go z funkcji, aby powierzyć tę funkcję innemu nauczycielowi? Jeśli tak, to jaka jest procedura?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z potrzebą zatrudnienia nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, zwracam się z prośbą o opinię dotyczącą wymagań kwalifikacyjnych do pracy na tym stanowisku. Zgodnie z § 7 ust. 3 pkt 1) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 1578), nauczyciel zatrudniany w celu współorganizowania kształcenia dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym powinien posiadać kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej. Ponadto, zgodnie z § 4 ust. 1 pkt 2) a) rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 r. poz 1575), kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela posiada osoba, która ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnej z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, a zgodnie z § 23 ust. 2 ww. rozporządzenia, kwalifikacje do prowadzenia zajęć resocjalizacyjnych lub socjoterapeutycznych, uwzględniających potrzeby uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym, posiada osoba, która: 1. ukończyła studia pierwszego stopnia na kierunku (specjalności) zgodnej z nauczanym przedmiotem lub prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne 2. ponadto ukończyła studnia wyższe w zakresie resocjalizacji. W związku z potrzebą zatrudnienia nauczyciela w celu współorganizowania kształcenia dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na zagrożenie niedostosowaniem społecznym, do pracy na tym stanowisku zgłosił się nauczyciel, który ukończył wyższe studia pierwszego stopnia na kierunku: pedagogika, w specjalności: resocjalizacja społecznie nieprzystosowanych i posiada przygotowanie pedagogiczne. Uprzejmie proszę o informację, czy w nauczyciel, który ukończył studia na kierunku: pedagogika (a nie pedagogika specjalna) ,w specjalności: resocjalizacja, posiada kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej i może być zatrudniony na stanowisku nauczyciela współorganizującego kształcenie dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zagrożenie niedostosowaniem społecznym oraz do prowadzenia zajęć resocjalizacyjnych z uczniem.
- Mam pytanie dotyczące wypowiedzenia warunków pracy nauczycielowi dyplomowanemu zatrudnionemu z mianowania w liceum ogólnokształcącym. W związku ze zmniejszeniem oddziałów nie ma dla nauczyciela godzin. Pytanie moje jest takie: czy na wypowiedzeniu umieszczamy tekst "Niniejsze wypowiedzenie jest bezskuteczne w przypadku złożenia przez Panią w terminie 30 dni od dnia doręczenia wypowiedzenia pisemnego wniosku o przeniesienie w stan nieczynny.", czy może tylko tekst o wysokości odprawy pieniężnej. Proszę o przykładowy tekst wypowiedzenia.
- Nauczycielka jest zatrudniona w zespole szkolno-przedszkolnym w niepełnym wymiarze.
Od września 2017 r. do 11 lutego 2018 r. wymiar zatrudnienia wynosił 11/20 (w tym 9 godzin w szkole podstawowej, 2 godziny w przedszkolu). Nauczycielka korzystała z urlopu wypoczynkowego jak pozostali nauczyciele szkoły podstawowej w okresie ferii zimowych - od 29 stycznia do 9 lutego 2018 r.
Od 12 lutego 2018 r. do 31 sierpnia 2018 na mocy porozumienia zmieniającego umowę o pracę jej wymiar zatrudnienia wynosi 22/22 i 2 godz. ponadwymiarowe (w tym 15 godz. w przedszkolu i 9 godz. w szkole podstawowej). Zgodnie z projektem organizacyjnym w roku szkolnym 2018/19 większość godzin będzie realizowała w szkole podstawowej
Bardzo proszę o pomoc w ustaleniu, jaki wymiar urlopu przysługuje tej nauczycielce w 2018 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe