Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy niepubliczny punkt przedszkolny musi prowadzić monitorowanie realizacji podstawy programowej? Jeśli tak, to w jakiej formie?
W niepublicznym punkcie przedszkolnym na podstawie § 35 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1658 nie obowiązuje § 22 ust. 1 pkt 4 ww. rozporządzenia, który nakazuje monitorowanie pracy jedynie publicznej placówki (np. odnośnie działalności wychowawczej oraz zadań profilaktycznych). W związku z tym powyższy obowiązek nie wynika z przepisów, ale może zostać nałożony w wewnętrznych regulacjach – w dokumencie organizacji lub dyspozycji organu prowadzącego dany niepubliczny punkt przedszkolny, który w takim przypadku jednocześnie musiałby określać formy takiego monitorowania (§ 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania, Dz.U. z 2017 r., poz. 1657).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o pomoc w konstrukcji narzędzi badawczych w zakresie ewaluacji wewnętrznej:
Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej, w szczególności:
Na 1-wszym etapie edukacji:
1) doświadczenia poprzez zabawę, wykonywanie eksperymentów naukowych, eksplorację, przeprowadzanie badań, rozwiązywanie problemów
w zakresie adekwatnym do możliwości i potrzeb rozwojowych na danym etapie oraz z uwzględnieniem indywidualnych możliwości każdego dziecka,
2) umiejętności dostrzegania środowiska przyrodniczego i jego eksplorację, poznania wartości i wzajemnych powiązań składników środowiska przyrodniczego, poznanie wartości i norm, których źródłem jest zdrowy ekosystem, oraz zachowań wynikających z tych wartości, a także odkrycia przez dziecko siebie jako istotnego integralnego podmiotu tego środowiska,
Na 2-im etapie edukacji w zakresie przedmiotów przyrodniczych:
1) umiejętności planowania doświadczeń, czynnego badania, obserwacji oraz prowadzenie eksperymentów uczniowskich z zachowaniem zasad bezpieczeństwa, wyciągania wniosków i komunikowanie się z innymi w ramach prowadzonych projektów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele, uczniowi z opinią, piszą dostosowania do przedmiotu? Czy tylko temu uczniowi, którego w opinii wyraźnie wskazano, aby dostosować wymagania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Przy szkole funkcjonuje oddział przedszkolny dla dzieci 3 i 4 -letnich. Moje pytanie dotyczy wymiaru zatrudnienia nauczyciela tego oddziału, który nie ma zajęć z języka obcego z tymi dziećmi. Organ prowadzący wyraził zgodę na organizację zajęć językowych w wymiarze 1 godz/ tydzień.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zadane pytanie dotyczy realizacji podstawy programowej w liceum ogólnokształcącym, klasa II, rok szkolny 2023/2024. Według jakiej podstawy programowej ma być realizowane podstawy przedsiębiorczości? Uzyskałam od Państwa informacje, że wg rozporządzenia z dnia 30 stycznia 2018 r. Mam jednak wątpliwości, gdyż w rozporządzeniu z dnia 8 marca 2022 r. (str. 36) są wprowadzone zmiany w podstawach przedsiębiorczości. Są to kosmetyczne zmiany ale są. W związku z tym oficjalną podstawą programową dla tego przedmiotu znajduje się w rozporządzeniu z dnia 30 stycznia 2018r. czy 8 marca 2022 r. Podobny problem mam z wychowaniem fizycznym od 2022/23. W rozporządzeniu z dnia 8 marca 2022 r. też pojawiają się drobne zmiany. Proszę o informację na które rozporządzenie należy się powołać.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W klasie III technikum w planie nauczania został wpisany przedmiot „Zajęcia specjalizacyjne”. W tej chwili prowadząc te zajęcia doszliśmy do wniosku, że lepiej byłoby wpisać nazwę konkretnej specjalizacji np. „Profesjonalne parzenie kawy”. Czy w planach nauczania, które już są wprowadzone do realizacji od 2019 r. można dokonać takiej zmiany, czy można to zrobić tylko w nowych planach wprowadzanych do realizacji w nowym roku szkolnym? Arkusze ocen są w naszej szkole elektronicznie, więc arkusze z klas I i II są już wydrukowane.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe