Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy podczas podbicia legitymacji szkolnej na kolejny rok szkolny oraz podczas wydawania duplikatów legitymacji szkolnych uczniom klas II i III szkoły zawodowej posługujemy się pieczątkami szkoły branżowej czy szkoły zawodowej?
Stosowanie pieczęci ZSZ zostało zastrzeżone tylko do świadectw wydawanych uczniom tych klas (art. 164 ust. 3 ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 60), z tego względu na legitymacjach powinna być przystawiana pieczęć szkoły branżowej I stopnia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prosiłabym o wyjaśnienie następującej kwestii:
Uczeń szkoły specjalnej objęty jest nauczaniem indywidualnym; w ramach nauczania indywidualnego realizuje obowiązkowy wymiar godzin w domu. Zgodnie z przepisami prawa uczniowi przysługują zajęcia z rewalidacji, których wymiar dla danej klasy określony jest w ramowych planach nauczania. Zaproponowałam rodzicowi zajęcia z rewalidacji indywidualnej na terenie szkoły (odpowiednio wyposażone gabinety i pracownie do różnych form rewalidacji specjaliści np. logopeda, dogoterapeuta, terapeuta SI) zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno- pedagogicznej. Rodzic odmówił i zażądał zajęć rewalidacyjnych w domu. Jak w taki wypadku postąpić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu musi być program wychowawczy i profilaktyczny. Jeśli tak czy obowiązują takie same procedury ich dopuszczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolach realizuje się, a wcześniej uchwala, program wychowawczo-profilaktyczny? Jeśli nie, to czy realizuje się program wychowawczy i program profilaktyczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Muszę zorganizować nauczanie indywidualne w domu dla uczennicy kl. V szkoły podstawowej z upośledzeniem w stopniu lekkim i z orzeczeniem o stanie zdrowia, które uniemożliwia uczęszczanie do szkoły. Jakie powinna mieć przedmioty i w jakiej ilości godzin (a też jakie przepisy prawa to regulują?)
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń z opinią o zindywidualizowanej ścieżce kształcenia powinien mieć opracowany indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe