Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy pracownikowi obsługi zatrudnionemu ponownie u danego pracodawcy od 03.10.2011 (przejście na emeryturę, otrzymał odprawę emerytalną) po likwidacji stanowiska pracy przysługuje odprawa 1 miesięczna (do 2 lat zatrudnienia) czy należy tu sumować okresy zatrudnienia i wówczas ma 10 lat pracy u danego pracodawcy i wypłacić odprawę 3 miesięczną. Pozdrawiam
USTAWA z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników:
Art. 8. 1. Pracownikowi, w związku z rozwiązaniem stosunku pracy w ramach grupowego zwolnienia, przysługuje odprawa pieniężna w wysokości:
1) jednomiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy krócej niż 2 lata;
2) dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy od 2 do 8 lat;
3) trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy ponad 8 lat.
Stwierdzenie, że "pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy" oznacza łączny okres zatrudnienia u jednego pracodawcy bez względu na przerwy w zatrudnieniu.
Fakt przejścia w międzyczasie na emeryturę nie wpływa długość zatrudnienia. W mojej opinii pracownik ma prawo do 3-miesięcznej odprawy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o doprecyzowanie odpowiedzi. W pierwszej części napisaliście, że są to godziny płatne, a w końcowej części że niepłatne. Nie rozumiem tego. Czy możecie mi to doprecyzować. Dziękuję za dotychczasową odpowiedz i proszę o następną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sprawie dni wolnych w czasie przerw świątecznych.Wlicza się je do 54 dni wolnych a nie są urlopem więc jak za nie płacić zgodnie z prawem a nie tysiącami dziwnych komentarzy.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób - przede wszystkim z jaką datą, przekształcić nauczycielom mianowanym i dyplomowanym stosunek pracy na czas nieokreślony na stosunek pracy na podstawie mianowania, w następujących przypadkach: 1. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony, a po upływie czasu na który była zawarta, zawarto następną na czas nieokreślony. Przykład: Umowa zawarta z pracownikiem w dniu 26.08.2010 na czas określony od 01.09.2010 do 31.08.2011. Po tym okresie umowa zawarta w dniu 19.08.2011 na czas nieokreślony od 01.09.2011. 2. Pracownik w dniu zatrudnienia był już nauczycielem mianowanym/dyplomowanym. Zawarto z nim umowę na czas określony (w pełnym wymiarze), a po upływie czasu na który była zawarta, kolejną (w pełnym wymiarze). Nie ma umowy na czas nieokreślony - czy jest to sytuacja dopuszczalna?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciela, który uzyskał stopień nauczyciela kontraktowego muszę zatrudniać na czas nieokreślony?
- Jesteśmy szkołą niepubliczną i zatrudniamy nauczyciela na 28/24 etatu. Pracujemy na kodeksie pracy. Jaki powinien być prawidłowy zapis tego wymiaru w umowie i zapis godzin ponadwymiarowych? Czy prawidłowy byłby zapis wymiaru: "cały etat (w tym 24 godziny dydaktyczne, 4 godziny ponadwymiarowe, 12 godzin do dyspozycji dyrektora)"?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe