Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Organ prowadzący chce zabrać wszystkie godziny lub większość z pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizowane zgodnie z zalecaniami z opinii Poradni, bo nie ma na te zajęcia pieniędzy. Twierdzi, że będzie realizował tylko zajęcia z orzeczeń.Proszę o podstawę prawną i informację czy może Organ Prowadzący ograniczyć ilość godzin.Jest to szkoła podstawowa w której uczy się 180 uczniów.Dziękuję
Organ prowadzący zatwierdza arkusz organizacji szkoły w danym roku szkolnym.
W przepisach oświatowych nie ma obowiązku wyrazić zgodę na realizację wszystkich zajęć wynikających z opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Natomiast musi wyrazić zgodę na realizację zajęć wynikających z orzeczeń, ponieważ wspólnie z dyrektorem szkoły podstawowej odpowiada za realizację zaleceń zawartych w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego (art. 68 ust. 1 pkt 10 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe - Dz. U. z 2024 r. poz. 737).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy realizację indywidualnego programu nauczania z danego przedmiotu można rozpocząć w październiku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły organizuje indywidualne nauczanie na podstawie orzeczenia poradni psychologiczno - pedagogicznej i po uzyskaniu zgody organu prowadzącego na odpowiednią ilość godzin. Z jaką datą powinna zacząć się realizacja zajęć indywidualnego nauczania - z datą wpływu wniosku rodziców czy z datą akceptacji organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy o tym, iż dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym nie jest nauczane j. obcego decyduje podstawa programowa, czy inny przepis?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź na pytanie dotyczące godzin do dyspozycji dyrektora w gimnazjum: czy dyrektor może zwiększyć ilość godzin na realizację podstawy programowej z danego przedmiotu na okres 3 miesięcy, a później na kolejny przedmiot, podczas realizacji którego nastąpił problem z rytmicznością ze względu na nieobecności nauczyciela? Czy konieczne jest zaplanowanie tej godziny na okres co najmniej jednego semestru?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka 5 lutego 2018 r. kończy 55 lat, posiada ponad trzydziestoletni okres zatrudnienia w szkole. Czy z chwilą ukończenia 55 lat automatycznie uzyska prawo do nauczycielskiego świadczenia kompensacyjnego i będzie mogła na nie odejść, czy będzie musiała jak mówią niektórzy przepracować jeszcze miesiąc od uzyskania uprawnień do świadczenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe