Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy sposób oceniania z nauki języka obcego nowożytnego w nauczaniu wczesnoszkolnym reguluje rozporządzenie, czy to kwestia prawa wewnątrzszkolnego?
W klasach I-III szkoły podstawowej oceny bieżące z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych są ustalane w sposób określony w statucie szkoły (mogą, ale nie muszą być ocenami opisowymi), zaś śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, a także śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania są wyłącznie ocenami opisowymi (art. 44i ust. 1 i 2 UoSO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyglądają kwestie prawne i ustalenia, jeśli obsługę finansową szkoły prowadzi inna szkoła?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka jest na wypoczynkowym urlopie uzupełniającym, tj. za rok 2019 i za rok 2020 – ma łącznie 14 tygodni do 27.01.2021 r. Jednak w tym roku szkolnym ferie zimowe po zmianie związanej z COVID są od 4 do 17.01.2021 r. – w takim przypadku urlop uzupełniający pokrywa się z feriami zimowymi. Czy zatem urlop uzupełniający przedłuży jej się o 14 dni? Jeżeli tak, to czy może go wykorzystać, np. 4 dni do końca stycznia, a 10 dni w innym terminie i do kiedy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o odpowiedź, czy szkołę zawodową można kończyć ponownie po ukończeniu zawodówki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy podstawy prawnej na podstawie której dyrektor zwalnia ucznia z zajęć wychowania fizycznego. W propozycji dokumentu dostępnego na portalu mamy rozporządzenie z 2015 w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych istnieje jednak § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 3 sierpnia 2017 r. w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1534). Stąd pytanie "Która podstawa jest właściwa?"
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe