Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy śródroczna opisowa ocena klasyfikacyjna w klasach I-III powinna być wpisywana do dziennika, czy może zostać wydrukowana i złożona w dokumentach u dyrektora? Proszę o odpowiedź i podstawę prawną.
Szkoła prowadzi dla każdego oddziału dziennik lekcyjny, w którym dokumentuje się przebieg nauczania w danym roku szkolnym. Do dziennika lekcyjnego wpisuje się w porządku alfabetycznym lub innym ustalonym przez dyrektora szkoły nazwiska i imiona uczniów, daty i miejsca urodzenia oraz adresy ich zamieszkania, imiona i nazwiska rodziców oraz adresy ich zamieszkania, jeżeli są różne od adresu zamieszkania ucznia albo słuchacza, adresy poczty elektronicznej rodziców i numery ich telefonów, jeżeli je posiadają, imiona i nazwiska nauczycieli prowadzących zajęcia edukacyjne oraz tygodniowy plan zajęć edukacyjnych. W dzienniku lekcyjnym prowadzonym przez szkołę dla dzieci i młodzieży odnotowuje się obecność uczniów na zajęciach edukacyjnych, a także liczbę godzin usprawiedliwionych i nieusprawiedliwionych nieobecności na tych zajęciach oraz wpisuje się tematy przeprowadzonych zajęć edukacyjnych, oceny bieżące, śródroczne i roczne (semestralne) oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych uzyskane przez uczniów oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych nauczyciel potwierdza podpisem (chyba, że w szkole prowadzony jest e-dziennik). Śródroczne i roczne opisowe oceny klasyfikacyjne z zajęć edukacyjnych oraz śródroczne i roczne oceny klasyfikacyjne zachowania uczniów klas I–III szkoły podstawowej oraz uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym, sporządzone komputerowo w postaci wydruku podpisanego przez wychowawcę klasy, można dołączyć do dziennika lekcyjnego, co jest równoznaczne z wpisem do dziennika lekcyjnego.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 10.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jakim dzienniku wpisujemy doradztwo zawodowe dla szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam,proszę o informację ile czasu trwa przekazanie odpowiedzi na zadane pytanie, ponieważ jestem zaniepokojona oczekiwaniem na zadane już dwa pytania. Nie ukrywam, że są to dla mnie ważne zagadnienia i liczyłam na dobrą współpracę i szybką odpowiedź. Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dokumentach oświatowych spotykam zamiennie określenie przedmiotu nauczania: godzina wychowawcza, godzina z wychowawcą, zajęcia z wychowawcą - jak powinno być właściwie i od kiedy nastąpiły zmiany?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w niepublicznym przedszkolu w aktualnej sytuacji dotyczacej zamknięcia placowek, można wpisać w dotacje z Urzędu Miasta dziecko, które miało uczęszczać od kwietnia? Umowa z rodzicami jest podpisana, zajęcia są temu dziecku wysyłane online.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach Zespołu Szkół, w którego skład wchodzi: szkoła podstawowa, branżowa I stopnia i szkoła przysposabiająca do pracy, dopuszczalne jest stworzenie w ramach jednego Statutu paragrafów uwzględniających 3 typy szkół w zespole - 1 statut dla całego Zespołu Szkół, ale uwzględniający różne typy szkół? Czy można taki statut mieć w jednym dokumencie, czy każda ze szkół wymaga odrębnego statutu? Jako rada pedagogiczna planujemy wprowadzić paragrafy wyszczególniające dany typ szkoły. Proszę o podanie podstawy prawnej dla połączenia w 1 dokument 3 typów placówek w ramach jednego zespołu. Czy takie rozwiązanie jest możliwe do przeprowadzenia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe