Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy to prawda, że nauczyciele nie mogą wpisywać do dziennika lekcyjnego ocen różnymi kolorami(czerwone: prace klasowe, zielone: kartkówki itp.)? Jaka jest tego podstawa prawna? Bardzo proszę o pomoc.
Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w księdze ewidencji, a także w księdze uczniów, księdze słuchaczy, księdze wychowanków oraz arkuszu ocen ucznia albo słuchacza dokonuje dyrektor szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona do dokonania sprostowania.Sprostowania błędu i oczywistej omyłki w pozostałej dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej dokonuje osoba, która taki błąd lub omyłkę popełniła, lub dyrektor przedszkola, szkoły lub placówki albo osoba przez niego upoważniona do dokonania sprostowania.Sprostowania błędu i oczywistej omyłki dokonuje się przez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowych wyrazów i czytelne wpisanie kolorem czerwonym nad skreślonymi wyrazami właściwych danych oraz wpisanie daty i złożenie czytelnego podpisu przez osobę dokonującą sprostowania.Oznacza to, że kolor czerwony jest przeznaczony do wprowadzenia poprawek natomiast wg naszej oceny nie ma zastrzeżenia w przepisach prawa co do innego koloru w zakresie, o którym mowa w pytaniu.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, w szczególności § 25.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ile godzin wychowania fizycznego powinno być realizowane w klasie I, II i III edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry. W związku z zapowiedziom organu prowadzącego o "totalnych" łączeniach klas mam pytanie: "Czy jest dopuszczalne łączenie 3 klas IV, V, VI (chłopcy i dziewczęta) na lekcjach wychowania fizycznego? Razem uczniów jest 25. W tych trzech klasach są uczniowie z 4 roczników. (2005, 2006, 2007, 2008)." Czy w takim wypadku są zachowane normy bezpieczeństwa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W dniu 9 stycznia 2018 r. nauczyciel wystąpił do dyrektora szkoły z wnioskiem o udzielnie urlopu dla poratowania zdrowia na okres wskazany w orzeczeniu lekarskim z dnia 21 grudnia 2017 r. tj. od 1 września 2018 r. do 31 sierpnia 2019 r. Orzeczenie zostało wydane przez lekarza pediatrę, specjalistę medycyny rodzinnej.Co powinien zrobić dyrektor szkoły z wnioskiem o urlop zdrowotny, który ma rozpocząć się za kilka miesięcy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie przepisy regulują liczbę opiekunów na wycieczce szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ROZPORZĄDZENIU MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 5 marca 2013 r.zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych w arkuszach ocen np: MEN-I/41b/2 znajduje się dodatkowa rubryka Informacja o indywidualnym programie edukacyjno-terapeutycznym.
W związku tym mam pytanie. Jakie informacje należy w niej umieścić jeśli uczeń taki IPET posiada?
Natomiast w innych arkuszach ocen np: MEN-I/39b/2 jest rubryka przeznaczona na Informacje o indywidualnym programie lub toku nauki. Czy w tej rubryce również wpisujemy informacje o IPECIE?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe