Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń objęty edukacją domową nie przystępuje do klasyfikacji śródrocznej, zgodnie z przepisami prawa obowiązują go tylko roczne egzaminy klasyfikacyjne, dające podstawę promocji do następnej klasy lub ukończenia szkoły. Jak wykazywać go w sprawozdawczości po I półroczu-zaliczać do klasyfikowanych, uwzględniać w uchwale zatwierdzającej wyniki klasyfikacji szkoły?
Na wniosek rodziców dyrektor odpowiednio publicznego lub niepublicznego przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, do której dziecko zostało przyjęte, może zezwolić, w drodze decyzji, na spełnianie przez dziecko odpowiednio obowiązku, poza przedszkolem lub inną formą wychowania przedszkolnego i obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą. Zezwolenie to może być wydane przed rozpoczęciem roku szkolnego albo w trakcie roku szkolnego, jeżeli do wniosku o wydanie zezwolenia dołączono: 1) opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej; 2) oświadczenie rodziców o zapewnieniu dziecku warunków umożliwiających realizację podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym; 3) zobowiązanie rodziców do przystępowania w każdym roku szkolnym przez dziecko spełniające obowiązek szkolny lub obowiązek nauki do rocznych egzaminów klasyfikacyjnych. Uczeń spełniający obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą uzyskuje roczne oceny klasyfikacyjne na podstawie rocznych egzaminów klasyfikacyjnych z zakresu części podstawy programowej obowiązującej na danym etapie edukacyjnym, uzgodnionej na dany rok szkolny z dyrektorem szkoły. Egzaminy klasyfikacyjne są przeprowadzane przez szkołę, której dyrektor zezwolił na spełnianie obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą. Uczniowi takiemu nie ustala się oceny zachowania. Roczna i końcowa klasyfikacja ucznia spełniającego obowiązek szkolny lub obowiązek nauki poza szkołą odbywa się zgodnie z przepisami w sprawie oceniania oraz statutu szkoły. Z treści przepisów wynika – co jest potwierdzeniem odpowiedzi z pytania - że uczeń podlega klasyfikacji rocznej oraz końcowej. Zatem należy go traktować jako klasyfikowanego śródrocznie, chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej. W uchwale natomiast należy zaznaczyć ilość i nazwiska uczniów, którym dyrektor udzielił zezwolenia na nauczanie poza szkołą/przedszkolem.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności art. 16 ust.8. Nowe brzmienie ust. 8 w art. 16 wejdzie w życie z dn. 1.09.2016 r. (Dz. U. z 2013 r. poz. 827).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W bieżącym roku szkolnym obowiązują nowe wzory świadectw ukończenia szkoły ponadgimnazjalnej. Proszę o wyjaśnienie, czy na świadectwie ukończenia technikum, na stronie 1 należy wpisywać zawód np. technik mechanik, mimo że nie ma takiego wyszczególnienia (na starych świadectwach było). Pozdrawiam.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor poprosił nauczyciela na rozmowę bezpośrednio po zakończonych przez niego zajęciach dydaktycznych (nauczyciel w danym dniu miał 5 godzin dydaktycznych), nauczyciel odmówił twierdząc, że jest już po pracy i nie będzie poświęcał na rozmowę z dyrektorem swego czasu wolnego. Jakie konsekwencje może mieć takie zachowanie nauczyciela.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób zaplanować rewalidację dla ucznia posiadającego orzeczenie ze względu na niepełnosprawność sprzężoną? Czy nauczyciel powinien mieć kwalifikacje do każdego rodzaju niepełnosprawności? Ile godzin rewalidacji przypada uczniowi w oddziale specjalnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W JAKI SPOSÓB MOZNA ZMIENIC NAZWĘ INTERNAT MIEDZYSZKOLNY NA BURSA. JAKIE MUSZA BYC ZACHOWANE PROCEDURY PRAWNE. CHCIAŁAM ZAZNACZYC ZE JESTESMY SAMODZIELNA PLACÓWKA OD ROKU 2003 NA PODSTAWIE UCHWAŁY RADY POWIATU LECZ NAZWA ZOSTAŁA JAKO INTERNAT MIĘDZYSZKOLNY , NATOMIAST W RZECZYWISTOŚCI JESTESMY BURSĄ I OBOWIAZUJĄ NAS PRZEPISY PRAWA OSWIATOWEGO Z ZAKRESU BURSY.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole pracuje psycholog na cały etat i dwóch pedagogów szkolnych na 1/2 etatu. Prowadzą oni również zajęcia rewalidacyjne, tak jak pozostali nauczyciele. Do tej pory płacono im za zajęcia psychologa i pedagoga z pensum 22 godzin (tak ustalił organ prowadzący), a pozostałe godziny rewalidacyjne – z pensum 18 godzin (uśrednienie etatu). W obecnym roku szkolnym organ prowadzący stwierdził, że psycholog i pedagodzy mają prowadzić zajęcia rewalidacyjne z pensum 22 godzin. Proszę o podstawę prawną, ponieważ w mojej placówce nauczyciele prowadzący takie same zajęcia rewalidacyjne, jakie prowadzą psycholog i pedagodzy, otrzymują wynagrodzenie z pensum 18, a nie 22.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe