Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy promocyjnej technikum, który otrzymał w klasyfikacji semestralnej /styczniowej/ - nieklasyfikowanie z przedmiotu musi zdawać egzamin klasyfikacyjny na tydzień przed klasyfikacją roczną w czerwcu?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami) w § 17 ust. 9 wskazują termin przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, a mianowicie: „egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.” Inną kwestią jest konieczność zdawania egzaminu klasyfikacyjnego w przypadku ucznia nieklasyfikowanego w wyniku klasyfikacji śródrocznej. Regulacje w tej sprawie powinny znajdować się w wewnątrzszkolnych zasadach oceniania. Należy pamiętać, że jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, iż poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków (§ 16 ww. rozporządzenia).
Zgodnie z art. 12 i 23 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r., poz. 357), obowiązującej od 31 marca 2015 r., klasyfikowanie i promowanie uczniów w roku szkolnym 2014/2015 odbywa się zgodnie z dotychczasowymi przepisami tzn. szkoła realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. W praktyce oznacza to, że do końca obecnie trwającego roku szkolnego 2014/2015 obowiązują przepisy ww. rozporządzenia MEN w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów […].
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Stowarzyszenie prowadzi niepubliczny punkt przedszkolny. Czy z dotacji otrzymywanej od gminy na ten cel, stowarzyszenie może zakupić program komputerowy do obsługi finansowej prowadzonego punktu (naliczanie wynagrodzeń i składek, księgowanie zakupów)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Chcemy zmienić statut szkoły na nowy – jaka będzie podstawa prawna?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica klasy pierwszej z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym mająca nauczanie indywidualne powinna mieć jeszcze zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku rozwiązania zespołu szkół i utworzenia szkoły podstawowej i gimnazjum jako odrębnych jednostek, gmina ponownie podejmuje uchwałę w sprawie nadania statutu szkołom?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego w ramach indywidualnych zajęć rewalidacyjnych otrzymała wskazanie: rehabilitacja ruchowa- ćwiczenia zgodnie z zaleceniami fizjoterapeutycznymi. Czy szkoła ma obowiązek zapewnienia ćwiczeń, skoro nie ma zatrudnionego rehabilitanta? Jeśli ma obowiązek, to kto powinien prowadzić i na jakiej zasadzie ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe