Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy promocyjnej technikum, który otrzymał w klasyfikacji semestralnej /styczniowej/ - nieklasyfikowanie z przedmiotu musi zdawać egzamin klasyfikacyjny na tydzień przed klasyfikacją roczną w czerwcu?
Przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami) w § 17 ust. 9 wskazują termin przeprowadzania egzaminów klasyfikacyjnych, a mianowicie: „egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych.” Inną kwestią jest konieczność zdawania egzaminu klasyfikacyjnego w przypadku ucznia nieklasyfikowanego w wyniku klasyfikacji śródrocznej. Regulacje w tej sprawie powinny znajdować się w wewnątrzszkolnych zasadach oceniania. Należy pamiętać, że jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej stwierdzono, iż poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, szkoła, w miarę możliwości, stwarza uczniowi szansę uzupełnienia braków (§ 16 ww. rozporządzenia).
Zgodnie z art. 12 i 23 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015 r., poz. 357), obowiązującej od 31 marca 2015 r., klasyfikowanie i promowanie uczniów w roku szkolnym 2014/2015 odbywa się zgodnie z dotychczasowymi przepisami tzn. szkoła realizuje ustalone przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w brzmieniu obowiązującym przed dniem wejścia w życie niniejszej ustawy. W praktyce oznacza to, że do końca obecnie trwającego roku szkolnego 2014/2015 obowiązują przepisy ww. rozporządzenia MEN w sprawie oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów […].
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel bez przygotowania pedagogicznego rozpoczął od września kurs kwalifikacyjny w zakresie przygotowania pedagogicznego. Czy nauczyciel może rozpocząć staż, jeżeli w szkole uczy 5 godzin historii i 19 godz. świetlicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel wychowania przedszkolnego ma ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Czy może prowadzić zajęcia rewalidacyjne z terapii pedagogicznej z dzieckiem posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w technikum (czteroletni cykl kształcenia) drugi język obcy nowożytny (np. hiszpański) może być realizowany tylko w pierwszej i drugiej klasie (ewentualnie również w trzeciej), a nie przez cały cykl nauczania?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka języka polskiego jest na l4 z powodu zaawansowanej ciąży. Na ten czas przydzieliłem zastępstwa: bibliotekarka (wykształcenie wyższe, bibliotekoznawstwo) z dużym stażem pracy oraz pani zatrudniona na świetlicy (wykształcenie wyższe, filologia rosyjska i pedagogika opiekuńcza), też z dużym doświadczeniem, zgodziły się na zastępstwa i prowadzą zajęcia z polskiego w klasach 4 (a i b). Czy są prawne przeciwskazania takiego przydzielenia zastępstw? Nadmieniam, że obie panie w latach 90. uczyły języka polskiego, mają duże doświadczenie i prawidłowo wywiązują się ze swoich obowiązków.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy wyjazd nad jezioro w celu integracji klasy w trakcie roku szkolnego jest traktowany jako wycieczka, czy wyjście grupowe?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe