Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń klasy VII z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim oraz informacją rodzica o braku dostępu do Internetu może od 3 stycznia 2022 r. brać udział w nauce zdalnej, łącząc się stacjonarnie ze szkoły? Zaznaczam, że uczeń nie ma nauczania indywidualnego.
Na podstawie § 3 ust. 5 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 13.12.2021 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2021 r., poz. 2301) od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r., w przypadku uczniów szkół podstawowych, którzy z uwagi na rodzaj niepełnosprawności nie mogą realizować zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość w miejscu zamieszkania, dyrektor szkoły ma obowiązek zorganizować dla nich zajęcia w szkole lub umożliwić im realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły. Ze zbyt ogólnej informacji o lekkim stopniu niepełnosprawności nie wynika, czy rodzaj niepełnosprawności uniemożliwia danemu uczniowi korzystanie z nauki zdalnej w miejscu zamieszkania; jeśli tak – należy zorganizować naukę zdalną na terenie szkoły. Dyrektor natomiast nie ma obowiązku umożliwiania uczniowi korzystania z nauki zdalnej na terenie szkoły, gdy rodzic zgłasza brak internetu, a rodzaj niepełnosprawności nie stanowi przeszkody do korzystania z nauki zdalnej w domu ucznia, a więc w takiej sytuacji dyrektor na zasadzie dobrowolności może (ale nie musi) zapewniać uczniowi korzystanie z nauki zdalnej w szkole.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna do nowelizacji statutu szkoły w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest procedura otworzenia filii placówki oświatowej (niepublicznej) w innej miejscowości?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku 2022/2023 będzie utworzony w szkole etat nauczyciela wspomagającego (wymiar etatu 20/20), który pełniłby tę funkcję w odniesieniu do uczennicy klasy piątej. W orzeczeniu poradni psychologiczno – pedagogicznej stwierdzono u dziewczynki autyzm (w tym z zespołem Aspergera) i wskazano potrzebę takiej formy pomocy na okres do ukończenia przez nią klasy ósmej. Zainteresowany objęciem tych obowiązków jest jeden z nauczycieli posiadający stopień awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego, zatrudniony dotychczas w wymiarze pełnego etatu na podstawie mianowania, któremu do osiągnięcia wieku emerytalnego pozostały dwa lata pracy. Organ prowadzący tworząc ten etat zastrzegł, że powierzenie obowiązków nauczyciela wspomagającego jest uwarunkowane podpisaniem oddzielnej umowy na realizację takiej formy zatrudnienia i obejmującej tylko okres przebywania uczennicy w szkole. Czy taki warunek oznacza, że nauczyciel zainteresowany pełnieniem tej funkcji, powinien na swój wniosek rozwiązać dotychczasowy stosunek pracy, czy też jest jakaś inna, bezpieczniejsza dla nauczyciela forma przejęcia nowych obowiązków, bez konieczności rozwiązywania aktualnej umowy? Moje pytanie wynika z obawy o dalsze zatrudnienie nauczyciela, ponieważ istnieje ryzyko ewentualnej zmiany miejsca realizacji obowiązku szkolnego przez uczennicę, być może nawet w trakcie trwania roku szkolnego, a to by oznaczało, że nauczyciel zostanie bez pracy, ponieważ w obecnej sytuacji kadrowej szkoły nie będzie możliwe przydzielenie temu nauczycielowi godzin innych zajęć.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zadałam wczoraj pytanie o urlop na poratowanie zdrowia dla nauczyciela pracującego w placówce niepublicznej. Otrzymałam odpowiedź, że mu nie przysługuje. A czy ma jakieś znaczenie fakt,że pierwsze 11 lat pracy w zawodzie pracował w placówce państwowej a ostatnie 11 w placówce niepublicznej? Czy te pierwsze lata mają znaczenie odnosząc się do urlopu na poratowanie zdrowia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W jakim zakresie i kiedy dyrektor może powierzyć obowiązki wicedyrektorowi? Za pomocą zarządzenia, pisma o powierzeniu? Czy wystarczy zapis w statucie szkoły. A czy musi być zapis w statucie o możliwości powierzenia? Czy też w przydziale czynności dla wicedyrektora?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe