Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń LO dla młodzieży może w ciągu jednego roku szkolnego "zaliczyć" dwie klasy?Jeżeli tak, to na podstawie jakich przepisów?
Tak, może na określonych warunkach w rozporządzeniu MENiS z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki.
Uczeń objęty indywidualnym tokiem nauki może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany i promowany w czasie całego roku szkolnego (§ 2 ust. 1 i 2 rozp. w spr. indywidualnego toku nauki).
Na podstawie § 2 ust. 1 i 2 w/w rozporządzenia uczeń objęty indywidualnym tokiem nauki może realizować w ciągu jednego roku szkolnego program nauczania z zakresu dwóch lub więcej klas i może być klasyfikowany i promowany w czasie całego roku szkolnego.
§ 3. Uczeń może realizować indywidualny program lub tok nauki na każdym etapie edukacyjnym i w każdym typie szkoły.
§ 4. 1. Zezwolenie na indywidualny program lub tok nauki może być udzielone po upływie co najmniej jednego roku nauki, a w uzasadnionych przypadkach - po śródrocznej klasyfikacji ucznia.
2. Z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki mogą wystąpić:
1) uczeń - z tym że uczeń niepełnoletni za zgodą rodziców (prawnych opiekunów),
2) rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletniego ucznia,
3) wychowawca klasy lub nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek - za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia.
3. Wniosek składa się do dyrektora szkoły za pośrednictwem wychowawcy klasy.
4. Wychowawca klasy dołącza do wniosku opinię o predyspozycjach, możliwościach i oczekiwaniach ucznia. Opinia powinna także zawierać informację o dotychczasowych osiągnięciach ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Planuję dokonać okresowej oceny pracy nauczyciela. Chcę jednak dodatkowo zasięgnąć opinii doradcy metodycznego na temat pracy pedagoga. Czy mogę samodzielnie wybrać metodyka? Czy muszę poinformować nauczyciela o udziale przy ocenie jego pracy doradcy metodycznego? Co reguluje pracę metodyka, np. to w jaki sposób sporządza opinię o pracy nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel musi, czy powinien modyfikować plany wynikowe przygotowane przez wydawcę?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1) W którym miejscu w arkuszach ocen w liceum na podbudowie gimnazjum wpisać wychowanie do życia w rodzinie: dodatkowe zajęcia edukacyjne czy przedmioty uzupełniające?
2) Uczeń w szkole podstawowej w klasie VII uczęszczał na drugi język niemiecki. W klasie 8 chciałby zmienić język niemiecki na język francuski. Czy jest taka możliwość? Jeżeli tak, to na jakich zasadach? Czy na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej wpisuje się wtedy język francuski i język niemiecki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy nauczyciel z uprawnieniami wyłącznie do nauczania np. matematyki ma prawo na doraźnym zastępstwie zrealizować temat np. z j. polskiego, jeżeli taki przedmiot wynika z planu lekcji danej klasy? Czy ewentualnie nauczyciel przedmiotu pokrewnego (np. geograf) ma w podobnych okolicznościach prawo zrealizować temat z przyrody?
2. Czy jest zgodne z prawem, aby dyrektor zlecił wicedyrektorowi dokonanie oceny pracy nauczyciela (ocena z inicjatywy dyrektora) w okresie, gdy dyrektor jest obecny w pracy?
3. Czy przepisy prawa stanowią o szczegółach przeprowadzania obserwacji lekcji religii przez dyrektora? Czy prawdą jest, iż dokonując takiej obserwacji i przeprowadzając po niej rozmowę z katechetą konieczna jest obecność wizytatora-katechety lub proboszcza? Czy dyrektor ma obowiązek zawiadamiać stronę kościelną o zamiarze przeprowadzenia zwykłej obserwacji lekcji, jeżeli nie jest dokonywana ocena pracy katechety?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka oddziału przedszkolnego dla dzieci 3 i 4 letnich musi obowiązkowo mieć "pomoc nauczyciela"?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe