Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń na podaniu o egzamin poprawkowy powinien zaznaczyć na jaką ocenę mają być przygotowane pytania?
Zgodnie z przepisami § 21 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 83, poz. 562 ze zmianami), na podstawie których ocenianie, klasyfikowanie i promowanie odbywa się tylko do końca roku szkolnego 2014/2015, uczeń , który w wyniku klasyfikacji rocznej uzyskał ocenę niedostateczną z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy z tych zajęć. Oznacza to, że mając prawo do zdawania egzaminu poprawkowego, nie musi wnosić do dyrektora szkoły podania o zorganizowanie mu takiego egzaminu. Nauczyciel powinien podać uczniowi zakres obowiązującego go na egzaminie materiału i przypomnieć o wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do uzyskania poszczególnych ocen klasyfikacyjnych, wynikających z realizowanego przez siebie programu nauczania. Ww. wymagania nauczyciel miał obowiązek przedstawić na początku roku szkolnego zarówno uczniom, jak i ich rodzicom (prawnym opiekunom), zgodnie z § 4 ust. 1 przytoczonego wyżej rozporządzenia. Pytania (zadania) na egzamin poprawkowy powinny zostać przygotowane tak, jak wszystkie wcześniejsze sprawdziany, czy testy, aby uczeń miał możliwość uzyskania każdej oceny z egzaminu, zgodnie z przepisami zawartymi w wewnątrzszkolnych oraz przedmiotowych zasadach oceniania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel 02.09.2019 r. złożył wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego. Stopień nauczyciela kontraktowego uzyskał 29.07.2005 r. i pracował jeszcze do 03.01.2009 r. Od września 2009 r. miał przerwę w pracy do 01.09.2019 r. Czy można zezwolić na rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2012/2013 można łączyć dzieci 6-letnie i 7-letnie w klasie pierwszej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego, który ma stwierdzoną dysleksję głęboką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnio uzyskałam odpowiedź od Państwa, że nie obowiązuje regulacja zakazująca wykonania przelewu na podstawie faktury pro-forma, ponieważ taki dokument nie stanowi dokumentu księgowego. W naszej księgowości Panie mają wątpliwość czy zatem mogą wykonać przelew na poczet towaru, który dopiero placówka otrzyma po zapłaceniu pro-formy i wraz z towarem będzie dostarczona faktura, która stanowi dokument księgowy. Bardzo proszę o jasną, czytelną i jednoznaczna odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń w gimnazjum realizował język niemiecki na poziomie III.1 i język angielski na poziomie III.0 (odpowiednie zapisy na świadectwie szkolnym). Po przyjęciu go do technikum został przypisany do grupy, w której realizuje, zgodnie z zapisami podstawy programowej, język niemiecki na poziomie IV.1 i język angielski na poziomie IV.0. Mama ucznia wystąpiła z prośbą o przeniesienie go do innych grup tzn. język niemiecki ma mieć na poziomie IV.0 a język angielski na poziomie IV.1. Czy taka zamiana jest zgodna z obowiązującymi przepisami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe