Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na Autyzm, jednak w normie intelektualnej może uczęszczać do szkoły Branżowej I st specjalnej. Nadmieniam ze uczeń ma trudności z codziennym funkcjonowaniem i nauką w szkole masowej nie wpływa dobrze na ucznia. Rodzic chce zapisać ucznia kierując się dobrem dziecka. Zarówno w szkole masowej, jak i ogólnodostępnej będzie realizować tą samą podstawę programową i korzystać z tych samych podręczników. Jak można to uczniowi i rodzinie umożliwić? Na jakie podstawy prawne się powołać lub od kogo uzyskać zgodę?
Na podstawie art. 127 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., kształcenie specjalne może być prowadzone w formie nauki odpowiednio w szkołach ogólnodostępnych, szkołach lub oddziałach integracyjnych, szkołach lub oddziałach specjalnych. Jednocześnie przepisy rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) nie wyłączają możliwości uczęszczania ucznia z autyzmem do szkoły specjalnej. O rodzaju szkoły, do której miałby uczęszczać uczeń, decydują rodzice w ramach władzy rodzicielskiej. Chcąc zapisać dziecko do szkoły specjalnej powinni zwrócić się z wnioskiem do starosty właściwego ze względu na miejsce zamieszkania dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o zapewnienie odpowiedniej formy kształcenia w szkole branżowej I stopnia będącej szkołą specjalną (art. 127 ust. 13 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy rodzic dziecka – uchodźcy z Ukrainy może zrezygnować z 6 godzin dodatkowych języka polskiego, a wyrazić zgodę na realizację 2 godzin tygodniowo? Czy na rok szkolny 2023/2024 należy zaplanować w arkuszu organizacyjnym 6 godzin dodatkowych języka polskiego, jeśli rodzic wyraził zgodę na 2 godziny, a rozporządzenie z sierpnia 2022 r. mówi tylko o roku szkolnym 2022/2023? Proszę podać podstawę prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Do przedszkola od 01.09.2016 będzie uczęszczało dziecko, które ma Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i Opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dokumenty te wydane są w tym samym terminie. W związku z niepełnosprawnością dziecka będzie zatrudniony w grupie nauczyciel wspomagający. Czy dziecko dodatkowo powinno korzystać z indywidualnych zajęć wczesnego wspomagania na terenie przedszkola?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pilnie prosze o przykladowy dokument dotyczacy sprawozdania z programu poprawy efektywności kształcenia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel może ocenić ucznia oceną niedostateczną za brak pracy domowej ?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o jasną interpretację zapisu mimo podjęcia już przez Państwa wielu prób interpretacji a polegającego na zacytowaniu najnowszego rozporządzenia o wycieczkach z 25 maja 2018r dotyczącego innego pracownika niepedagogicznego szkoły jako opiekuna wyznaczonego przez Dyrektora w zależności od celu i prog. wycieczki. Co to znaczy? "osoba niebędąca pracownikiem pedagogicznym szkoły". Czy to p.Sekretarka, p.sprzątaczka czy też rodzic, który nie jest pracownikiem pedagogicznym szkoły? Uff jak to interpretować?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe