Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do przedszkola od 01.09.2016 będzie uczęszczało dziecko, które ma Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego i Opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju. Dokumenty te wydane są w tym samym terminie. W związku z niepełnosprawnością dziecka będzie zatrudniony w grupie nauczyciel wspomagający. Czy dziecko dodatkowo powinno korzystać z indywidualnych zajęć wczesnego wspomagania na terenie przedszkola?
Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność nakłada na przedszkole inne obowiązki niż opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.Kwestie te regulują dwa odrębne rozporządzenia MEN:
1. Rozporządzenie MEN z dnia 24 lipca 2015r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznych (Dz. U. 2015 poz. 1113)
2. Rozporządzenie MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z 29 października 2013r. poz. 1257)
Dlatego też odpowiedź na postawione pytanie brzmi: TAK. Dziecku należy zapewnić zarówno wszystko to, co wynika z orzeczenia, jak i z opinii o WWR.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna klasyfikowania ucznia w danej szkole, jeśli przechodzi przed samym zakończeniem I semestru ze szkoły publicznej do szkoły niepublicznej na prawach szkoły publicznej przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii? Czy dopuszczalne jest klasyfikowanie w poprzedniej szkole, jeśli przyjęcie następuje na kilka dni przed Radą Pedagogiczną w nowej szkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli upłynął okres na jaki była opracowana koncepcja pracy, to w jaki sposób należy przeprowadzić, podsumowanie w/w przed opracowaniem kolejnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu publicznym podstawa programowa realizowana jest min. 5 godzin dziennie, np. od 8.00 do 13.00. Czy nauczyciel pracujący z dziećmi w godzinach od 13-tej (niekiedy w grupach łączonych) musi mieć plany pracy. Jeżeli tak, to czy muszą być zgodne z podstawą, programem, który realizuje nauczyciel do 13-tej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy szkołą specjalną, jestem nowym dyrektorem, poprzedniczka zaplanowała w planie nadzoru taki punkt: Monitorowanie efektywności nauczania w klasach edukacyjno-terapeutycznych. Nie bardzo wiem jak to zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe