Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ukończenie pedagogiki specjalnej nadaje nauczycielowi kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych w Szkole podstawowej specjalnej z dziećmi z upośledzeniem intelektualnym, czy konieczne jest ukończenie oligofrenopedagogiki?
Kwalifikacje do bycia nauczycielem w szkole specjalnej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie – bez względu na pełnioną przez nauczyciela funkcję - ma wyłącznie osoba, która ukończyła pedagogikę specjalną w zakresie zgodnym z rodzajem niepełnosprawności uczniów. Stąd wniosek, że w opisanym przypadku musi to być oligofrenopedagogika. Mówi o tym jednoznacznie rozporządzenie MEN w sprawie kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, wskazując jednocześnie, że w przypadku zajęć rewalidacyjnych (usprawniających zaburzone funkcje) organizowanych dla uczniów szkół specjalnych nauczyciel je prowadzący powinien posiadać zarówno wykształcenie zgodne z rodzajem prowadzonych zajęć, jak i kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zgodnej z niepełnosprawnością danego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy art. 9a ust. 3 KN odnosi się tylko do nauczycieli? Czy może być zastosowany w przypadku, gdy intendent zostaje nauczycielem?
- Nauczyciel zatrudniony poprzez mianowanie jako nauczyciel od nowego roku szkolnego 2017/2018 będzie miał etat w świetlicy. Czy należy podpisać z nauczycielem porozumienie zmieniające do końca maja?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma pensum eklektyczne / 15/26 + 8/18/ czy godziny nauczania indywidualnego przydzielone jako ponadwymiarowe zgodnie z kwalifikacjami / matematyka/ powinny być płacone z pensum 18/18 czy pensum eklektycznego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy mgr prawa kończący właśnie studia podyplomowe z nauczania historii w sp i gim i kwalifikacyjny kurs pedagogiczny może uczyć historii w SP?
- Nauczycielka odbywająca staż na awans zawodowy przebywa na zwolnieniu chorobowym od 04.12.2014. Czy podstawą do wstrzymania dodatku funk. opiekuna stażu jest art.9d ust. 5 KN, czy może jest inna podstawa prawna?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe