Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy ukończenie studiów na kierunku Pedagogika, specjalność Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką daje uprawnienia do pracy na stanowisku nauczyciela w przedszkolu - na stanowisku pedagoga specjalnego i możliwość pracy w grupie integracyjnej jako nauczyciel wspomagający?
Zgodnie z § 20.3 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (...), kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-pedagoga w przedszkolu specjalnym posiada osoba, która:
1) ma kwalifikacje określone w ust. 1 lub 2, a ponadto ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny w zakresie pedagogiki specjalnej odpowiedniej do niepełnosprawności uczniów lub rodzaju placówki, lub
2) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym rodzaju szkoły i placówki, określone w § 14, 15, 17 i 18, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie pedagogiki specjalnej odpowiedniej do niepełnosprawności uczniów lub rodzaju placówki, lub
3) ukończyła studia wyższe na kierunku pedagogika lub pedagogika specjalna w specjalności odpowiedniej do niepełnosprawności uczniów lub rodzaju placówki oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych
określa, że w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje w zakresie pedagogiki specjalnej.
Oligofrenopedagogika daje uprawnienia do pracy w przedszkolu specjalnym. Pedagogika terapeutyczna daje dodatkowo uprawnienia do pracy w przedszkolu specjalnym na stanowisku pedagoga oraz do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego w oddziale integracyjnym.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jedna z pracownic niepedagogicznych naszej placówki (asystent nauczyciela - zatrudnienie na podstawie kodeksu pracy) była zatrudniona na czas określony do 30.06.2016 r. W związku z tym, że przed rozwiązaniem umowy przedstawiła zaświadczenie lekarskie o ciąży, umowa z mocy prawa (art. 177 par. 3 kp) uległa przedłużeniu do dnia porodu. Moje pytanie brzmi: co należy wpisać w świadectwie pracy w punkcie 4 dotyczącym wyniku ustania stosunku pracy; czy powołać się na art. 30 par. 1 pkt 4 kp: rozwiązanie umowy z upływem czasu, na który była zawarta, czy na art. 177 par. 3 (a jeśli art. 177 par. 3, jak skonstruować zapis dotyczący tryby rozwiązania umowy).
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest na urlopie bezpłatnym trwającym przez cały rok szkolny. Czy ten sam nauczyciel może wziąć urlop bezpłatny na kolejny rok szkolny?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel bibliotekarz w czasie swoich godzin bibliotecznych chodzi na zastępstwa doraźne, czy zastępstwa są płatne? Nauczyciel uzupełnia swoje kwalifikacje -31.10.2016r. otrzyma dyplom, zatrudniony jest jako nauczyciel stażysta. Czy w/w nauczyciel posiada znaczny dorobek zawodowy, czy może wystąpić z wnioskiem o nauczyciela kontraktowego z mocy prawa z dniem 01.11.2016r.? Nasza Pani Psycholog posiada wykształcenie na kierunku psychologia z przygotowaniem pedagogicznym czy możemy podpisać z Nią umowę na zastępstwo za pedagoga szkolnego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba pełniąca funkcję kierowniczą w nadzorze pedagogicznym szkoły może być jednocześnie dyrektorem zaocznej szkoły niepublicznej o tym samym profilu i mającą siedzibę w tym samym miejscu? (konflikt interesów...?)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Nauczyciel wspomagający (jego uśrednione pensum wynosi 20) prowadzi samodzielnie lekcję za nauczyciela głównego , który jest nieobecny, ma te same kwalifikacje ,czy powinien mieć zapłacone za tą godzinę według swojej stawi zaszeregowania czy takiej jaką ma nauczyciel główny czyli 1/18 - czyli korzystniejszej
2. Czy długotrwałe zastępstwo doraźne może być przekształcone w nadgodziny stałe tego nauczyciela? Nauczyciel nieobecny dostarcza zwolnienia co pewien czas i wiadomo iż będzie nieobecny do końca roku szkolnego. Nadgodziny stałe nauczyciela nie są odliczane w przypadku innej organizacji pracy szkoły a nadgodziny doraźne już są odliczane, więc jest to niekorzystne dla nauczyciela.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe