Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w myśl art.143 ustawy z dnia 27.10.2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych od 01.09.2018 można zatrudnić asystenta nauczyciela?
Ponieważ od dnia 1 września 2018 r. zostaną uchylone przepisy art. 15 ust. 7 – 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. o asystencie nauczyciela, tylko gdyby taka osoba została przyjęta do pracy najpóźniej 31 sierpnia 2018 r., mogłaby kontynuować zatrudnienie na podstawie przepisu przejściowego – art. 143 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2017 r., poz. 2203, nie dłużej niż do 31 sierpnia 2020 r. Asystenta nauczyciela nie można zatrudnić od dnia 1 września 2018 r.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pracownik obsługi pracował w szkole pracował w szkole 27 lat. Złożył podanie o rozwiązanie umowy o pracę z dniem 28 listopada 2021 r w związku z przejściem na emeryturę.
Od 1 grudnia 2021 został ponownie zatrudniony w pełnym etacie a od 01.09.2023 roku pracuje na poł etatu.
Aktualnie przebywa na zwolnieniu lekarskim pogorszyło mu się zdrowie będzie musiał przejść szereg operacji. Do pracy nie wróci. Pracownik nie złoży podania o rozwiązanie umowy o pracę.
Co w takim przypadku dalej będzie z pracownikiem (emerytem).
Jak wygląda możliwość rozwiązania umowy? Jak powinno wyglądać pismo w sprawie rozwiązania umowy w tym przypadku ( jakie elementy powinno zawierać, jakie uzasadnienie) Może posiadacie Państwo wzór.
Jaka będzie podstawa prawna rozwiązania umowy do zapisu w świadectwie pracy?
Zgłosiłam u państwa w tej sprawie dokument na życzenie
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Urodziłam się 08.08.1960 r. Na dzień 31.12.2008 r. mój staż pracy pracy wyniósł 31 lat 6 miesięcy i 17 dni (w tym 28 lat 3 miesiące 24 dni przy "tablicy" a 3 lata 2 miesiące i 23 dni w rolnictwie). Jestem nadal czynnym nauczycielem i chciałabym jeszcze przepracować 3 lata. Czy zachowam prawo do przejścia na emeryturę na starych zasadach przed ukończeniem 60 roku życia tj.08.08.2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej może samodzielnie zmienić stanowisko pracy: z sekretarki na referenta? Oczywiście w regulaminie pracy jest ujęte takie stanowisko, mamy też zabezpieczone środki finansowe w związku z ewentualną zmianą stanowisk. Czy dyrektor wprowadza taką zmianę zarządzeniem czy wprowadza aneks do umowy o pracę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka przebywała na urlopach związanych z rodzicielstwem od 2010 r. do kwietnia 2022 r., od 1 stycznia 2019 r. do 29 kwietnia 2022 r. na urlopie wychowawczym, następnie przedstawiała zwolnienia lekarskie od 27 kwietnia 2022 r. do 1 września 2022 r. Równolegle również otrzymała rentę z tytułu częściowej niezdolności do pracy. Z końcem sierpnia 2022 r. nauczycielka planuje rozwiązać stosunek pracy za porozumieniem stron. W związku z przebywaniem na zwolnieniach lekarskich pracownica nie ma zdolności do pracy. Czy mimo braku zdolności do pracy nabywa prawo do urlopu uzupełniającego w formie ekwiwalentu pieniężnego za urlop? Czy w związku z faktem, że nauczycielka równocześnie przebywa na rencie z tytułu częściowej niezdolności należy przy zwolnieniu (za porozumieniem stron) wypłacić jej odprawę emerytalno-rentową. Jeśli tak to jaką? Jest nauczycielem kontraktowym zatrudnionym od 1 maja 2005 r. w naszej jednostce.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ma ukończone studia magisterskie na kierunku pedagogika, specjalność: pedagogika resocjalizacyjna, z przygotowaniem pedagogicznym. Dodatkowo ma ukończony kurs kwalifikacyjny (w 2008 r.) z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej. Czy taka osoba posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela pedagoga w publicznej szkole podstawowej?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe