Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w Przedszkolu Samorządowym od 01.09.24 może być zatrudniony nauczyciel, który ukończył Studia magisterskie na kierunku Pedagogika w specjalności pedagogika kultury fizycznej i zdrowia posiada tytuł magistra oraz studia podyplomowe w zakresie Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Z dniem 3 sierpnia 2019 r. weszły w życie przepisy rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 25.07.2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, które w § 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z 14.09.2023 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli –, zostały nazwane "nowym standardem kształcenia". W kontekście zadanego pytania jest to istotne, gdyż w § 4 pkt 4 lit. d) zostało zawarte, że kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w przedszkolach posiada osoba, która ukończyła studia prowadzone zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. na kierunku innym (specjalności innej) niż zgodnym (specjalności zgodnej) z prowadzonymi zajęciami, kierunku, którego efekty uczenia się w kategoriach wiedzy i umiejętności obejmowały treści prowadzonych zajęć określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz kierunku pedagogika w specjalności przygotowującej do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, i posiada przygotowanie pedagogiczne oraz ukończyła studia podyplomowe prowadzone zgodnie z przepisami obowiązującymi przed dniem 3 sierpnia 2019 r. w zakresie prowadzonych zajęć. W tym przypadku dana osoba spełnia warunki gdyż po ukończeniu studiów na tzw. dowolnym kierunku dodatkowo ukończyła studia podyplomowe w zakresie edukacji elementarnej-pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstawy prawnej do wprowadzenia zarządzeniem Regulaminu Nadzoru pedagogicznego teraz we wrześniu 2017.
- Czy w planie nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2021/2022 powinno być ujęte monitorowanie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnym stanie prawnym Arkusz organizacji szkoły określający szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym podlega opiniowaniu przez Radę Pedagogiczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o opinię prawną w sprawie:
Czy wójt Gminy może nie podpisać projektu organizacyjnego na rok szkolny 2020/2021, w związku z poniższą sytuacją:
1. Dyrektor zmienił nauczycieli prowadzących kluczowe przedmioty jak matematyka i j. polski uczniom w klasie VIII
2. Pomimo pisemnych skarg rodziców, radnego, nauczycieli, że są to niekorzystne zmiany dla uczniów dyrektor nie zamierza zmienić swojej decyzji
3. Próby negocjacji z dyrektorem nie przyniosły skutków, dyrektor zamierza dać wypowiedzenie- zmniejszenie etatu dla tych nauczycieli
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z monitorowaniem realizacji treści podstawy programowej, dyrektor szkoły przekazał nauczycielom klas trzecich SP arkusze zawierające treści podstawy z rozporządzenia z 2012 r. Takie arkusze były wypełnione przez tych nauczycieli w roku ubiegłym (czyli w klasie drugiej). Dyrektor twierdz, że treści podstawy programowej z 2014r. obowiązują nauczycieli, którzy 1 września 2014 i 1 września 2015 roku rozpoczęli edukację uczniów klas pierwszych, pozostali realizują treści z 2012r. Proszę o wyjaśnieni powyższej kwestii ponieważ zdanie dyrektora nie potwierdza się ze zdaniem uczących nauczycieli.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe