Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w przypadku ucznia, który w gimnazjum miał indywidualny tok nauczania (np. z j. niemieckiego), ten indywidualny tok nauczania może być podjęty na kolejnym etapie edukacyjnym, to jest w liceum? Jeśli tak, to czy od początku liceum?
Uczeń może realizować indywidualny tok nauki na każdym etapie edukacyjnym i w każdym typie szkoły. Jednak dyrektor może udzielić zezwolenia po upływie co najmniej jednego roku nauki, a w uzasadnionych przypadkach - po śródrocznej klasyfikacji ucznia w klasie I szkoły danego typu (a więc najwcześniej od II semestru I klasy liceum). Z wnioskiem o udzielenie zezwolenia na indywidualny tok nauki mogą wystąpić: uczeń - z tym że uczeń niepełnoletni za zgodą rodziców (prawnych opiekunów), rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletniego ucznia, wychowawca klasy lub nauczyciel prowadzący zajęcia edukacyjne, których dotyczy wniosek - za zgodą rodziców (prawnych opiekunów) albo pełnoletniego ucznia (§ 3 i 4 rozporządzenia MENiS z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki, Dz. U. z 2002 r. Nr 3, poz. 28).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy istnieje możliwość tworzenia grup językowych pomiędzy uczniami różnych klas (tzn część uczniów z klasy I część z klasy II). Uczniowie są na podobnym poziomie językowym. Pytanie dotyczy uczniów liceum ogólnokształcącego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy inna forma wychowania przedszkolnego - punkt przedszkolny może organizować zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze? Jakie przepisy o tym mówią?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy osoba po ukończonych studiach wyższych z ekonomii, studiach podyplomowych z oligofrenopedagogiki i studiach podyplomowych z przygotowania pedagogicznego ma kwalifikacje do pracy w ośrodku rewalidacyjno-wychowawczym z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym na zajęciach rewalidacyjnych? lub z dziećmi z niepełnosprawnością głęboka na zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej bibliotekarz wypowiedział umowę z dniem 1 września. Obecnie dyrektor i bibliotekarz realizuje 5/30 godz. biblioteki. Na jakich zasadach dyrektor może się starać o godziny ponadwymiarowe lub zastępcze tj. 12/30.Obecnie w szkole nie ma nauczyciela z kwalifikacjami, bo jest na urlopie macierzyńskim oraz nikt nie zgłosił się do pracy pomimo informacji na stronie KO. Poproszę o poradę i podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zmieni się procedura tworzenia nowego kierunku kształcenia w szkole branżowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe