Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ramach realizacji programu Książki naszych marzeń do szkolnej biblioteki zakupić można mapy, filmy na płytach DVD?
Celem głównym programu jest wsparcie organów prowadzących szkoły podstawowe realizujące kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej w obszarze rozwijania kompetencji czytelniczych uczniów i indywidualnych zainteresowań poprzez promowanie czytelnictwa oraz wyrabianie i pogłębianie u uczniów nawyku czytania. Program dopuszcza zakup do bibliotek szkolnych: a) książek o tematyce bliskiej współczesnym doświadczeniom uczniów, b) książek niebędących podręcznikami, które są chętnie czytane i jednocześnie rozwijają kompetencje, zainteresowania i uzdolnienia dzieci i młodzieży. Program ma promować czytelnictwo wśród uczniów, a wybrane książki mają rozbudzać ciekawość ucznia. Dyrektor szkoły, chcący skorzystać z programu, składa do organu prowadzącego wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na zakup książek do biblioteki szkolnej, z uwzględnieniem potrzeb uczniów niepełnosprawnych. Do wniosku należy dołączyć opinie rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego, dotyczące planowanego zakupu książek. Wg mojej opinii, program nie obejmuje płyt, filmów, map, bowiem głównym celem jest kształtowanie nawyków czytania, rozwijania zainteresowań uczniów przez promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, a nie oglądania filmów, chyba, że szkoła zamierza zakupić audiobooki dla uczniów o takiej niepełnosprawności.
Podstawa prawna: Rządowy program "Książki naszych marzeń".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem małej szkoły podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie. Po zmianach zasad rekrutacji jesteśmy zobowiązani do prowadzenia naboru dzieci zgodnie z nową ustawą. Jak prowadzić rekrutację, gdy szkoła nie posiada ustalonego obwodu, nabór zaś dotyczy około 10-15 uczniów?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dotacji celowej na podręczniki dla uczniów niepełnosprawnych. W rozporządzeniu z 20 marca 2015 roku w sprawie wysokości wskaźników zwiększających dotację celową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są wskazane trzy wskaźniki 2,0; 2,5; 2,3. Czym należy się kierować przy wyborze danego wskaźnika? Co należy wziąć pod uwagę z orzeczenia? Taka sama sytuacja dotyczy uczniów z upośledzeniem umiarkowanym, czy zespołem Aspergera. Proszę o przykładowe rozwiązanie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykładowy arkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia kl. I (I etap edukacyjny) z niepełnosprawnością ruchową i mową dyzartryczną oraz o przykładowy ipet dla tego ucznia.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Którzy nauczyciele szkoły podstawowej powinni pełnić dyżury podczas dni wolnych od zajęć dydaktycznych, a są zajęcia opiekuńczo wychowawcze. Ja uważam że nauczyciele świetlicy, czy mam rację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy są przepisy regulujące wymiar etatu na stanowisku bibliotekarza w stosunku do liczby uczniów w szkole.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe