Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wicedyrektor musi mieć ukończony kurs kwalifikacyjny lub studia podyplomowe w zakresie zarządzania oświatą?
Zgodnie z przepisami Rozporządzenia MEN z dnia 27.10.2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek, stanowisko wicedyrektora publicznego przedszkola, szkoły i placówki może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany albo osoba niebędąca nauczycielem.
W przypadku nauczyciela, przepisy rozporządzenia nie wymagają ukończenia jakiejkolwiek formy doskonalenia w zakresie zarządzania oświatą.
Inaczej jest w przypadku osoby niebędącej nauczycielem. Od takiej osoby wymagane jest ukończenie studiów wyższych lub podyplomowych z zakresu zarządzania albo kurs kwalifikacyjny z zakresu zarządzania oświatą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1/ Nauczyciel dyplomowany zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy na podstawie mianowania złożyła prośbę o zmianę formy zatrudnienia w roku szkolnym 2018/2019. Prosi o zatrudnienia na pół etatu od 01.09.2018r. do 31.08.2019r. Moje pytanie czy z nauczycielem należy rozwiązać umowę o pracę i wydać świadectwo pracy ( jaka podstawa prawna ); następnie zatrudnić na umowę o prace od 01.09.2018r. do 31.08.2019r. na pół etatu, a od 01.09.2019r. ponownie zatrudnić na podstawie mianowania na pełen etat.
2/ Nauczycielowi zatrudnionemu w naszej szkole przydzielono dodatkowe czynności inspektora d/s BHP i zawarto z nim umowę zlecenie. Czy ta forma na dodatkowe zatrudnienie jest prawidłowa a jeżeli nie to jak należy zatrudnić nauczyciela na dodatkowe czynności - czy na umowę o pracę i czy wtenczas staż pracy jako nauczyciel zaliczam do tego dodatkowego zatrudnienia.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy kwalifikacji. Nauczyciel historii uczył także wos-u w gimnazjum. Teraz, po włączeniu gimnazjum do szkoły podstawowej, kuratorium zakwestionowało te kwalifikacje. Czy miało rację? Na jakiej podstawie? Uważam, że była to błędna decyzja. Proszę o wyjaśnienie oraz podanie podstawy prawnej.
- Pedagog szkolny(wiek 58 lat), 38 lat stażu pracy w wymiarze 25 godz na tydzień.Od 31.08.2017 do 30.08.2018 r przebywa na urlopie zdrowotnym. w poprzednim roku szkolnym pracowała w gimnazjum, które jest wygaszane. w roku szkolnym 2018/2019 uczniowie zostaną przeniesieni do szkoły podstawowej (inna placówka), w której będą kończyli gimnazjum. Czy po powrocie z urlopu zdrowotnego nauczycielowi przysługuje zatrudnienie na cały etat? Jaka jest na to podstawa prawna? Co w takiej sytuacji dyrektor szkoły może zaproponować nauczycielowi?
- W związku z reformą oświaty i tworzeniem arkusza organizacyjnego na przyszły rok szkolny zwracam się z pytaniem. Czy nauczyciel posiadający następujące wykształcenie: (dyplom licencjata pedagogiki wczesnoszkolnej w suplemencie dopisek o nabytych kwalifikacjach do nauczania języka angielskiego w klasach I-III oraz tytuł magistra w zakresie pedagogiki wieku dziecięcego- w suplemencie nie ma nic o j. angielskim) będzie posiadał kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w klasach I-III ośmioletniej szkoły podstawowej z oddziałami likwidowanego gimnazjum?
- Czy w myśl art.143 ustawy z dnia 27.10.2017 roku o finansowaniu zadań oświatowych od 01.09.2018 można zatrudnić asystenta nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe