Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do gimnazjum wpłynął duplikat świadectwa ukończenia szkoły podstawowej bez podpisu osoby wystawiającej duplikat. Zatem moje pytanie brzmią: 1) Jak prawidłowo wystawić duplikat świadectwa szkolnego? 2. Czy na pierwszej stronie duplikatu świadectwa gdzie widniej "pieczęć i podpis dyrektora" obecny dyrektor jako wystawiający świadectwo podpisuje się? 3. Czy zostawia się świadectwo bez podpisu osoby wystawiającej?
W przypadku utraty oryginału świadectwa osoba, która otrzymała dokument, może wystąpić do szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa. Szkoła, sporządza duplikat świadectwa, odpisu świadectwa dojrzałości na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania. Duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Jeżeli szkoła posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa, według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa. Na dokumencie, na którego podstawie wydano duplikat świadectwa, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu i odnotować tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, które dołącza się do dokumentu, na którego podstawie wydano duplikat. Duplikat ma moc oryginału i może być wydany ponownie.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.), w szczególności § 22.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może prowadzić indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w jego domu rodzinnym lub w domu pomocy społecznej, w którym jest umieszczone?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przykład zarządzenia dotyczącego inwentaryzacji zdawczo - odbiorczej przy zmianie dyrektora. Jak to przeprowadzić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice ucznia klasy VI są zdecydowani złożyć wniosek o zwolnienie ucznia z nauki drugiego języka obcego od VII klasy. Uczeń posiada orzeczenie o niepełnosprawności sprzężonej ze względu na słaby wzrok i słaby słuch, przy czym w orzeczeniu nie ma zapisu o potrzebie takiego zwolnienia. Czy mogę jako dyrektor zwolnić ucznia na podstawie wniosku rodzica? Czy jest gdzieś wzór takiego wniosku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie uchwały powinna w ciągu roku podejmować rada pedagogiczna? Przy okazji mojej oceny pracy jako dyrektora okazało się, że nie mam wszystkich uchwał. Mam np. zapisy w księdze protokołów, że zatwierdzono jakieś dokumenty, ale nie ma nr uchwały. Jak teraz wyprostować tę sytuację?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń nieklasyfikowany w I semestrze musi mieć wyznaczone egzaminy klasyfikacyjne? Nadmieniam,że w szkole jest klasyfikacja śródroczna.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe