Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do I klasy szkoły podstawowej została przyjęta uczennica z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej do godziny 16. Jakie warunki należy zapewnić w/w dziecku? Ile osób może być w grupie? Czy osoba prowadząca zajęcia musi mieć kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej? Czy musi to być nauczyciel wspomagający/wspierający nauczyciela w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Konieczność zapewnienia na świetlicy jakichś warunków dostosowanych do indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mógłby określać wyłącznie IPET, ponieważ nie są one wymienione w żadnym obowiązującym przepisie - § 6 ust. 1 pkt 2 i pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). W świetlicy szkolnej w szkole ogólnodostępnej liczba dzieci w oddziale pod opieką jednego nauczyciela (wychowawcy świetlicy) nie może przekraczać 25 osób - § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. u. z 2019 r., poz. 502). Wychowawca świetlicy nie musi mieć kwalifikacji z pedagogiki specjalnej jak nauczyciel wspomagający, ponieważ wystarczające jest np. posiadanie kwalifikacji nauczyciela szkoły podstawowej - § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Ewentualna obecność na tych zajęciach również nauczyciela wspomagającego jest uzależniona od tego, czy taka potrzeba została określona dla danego dziecka w IPET - § 6 ust. 1, § 7 ust. 7 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wzór zarządzenie dyrektora w sprawie zmiany stawki żywieniowej z aktualną podstawa prawną
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W kwietniu 2013r. uczeń klasy III naszej szkoły uległ poważnemu wypadkowi samochodowemu. Z końcem roku szkolnego został klasyfikowany i promowany do klasy IV. Uczeń do dnia dzisiejszego przebywa w Klinice Budzik. Pod koniec września rodzic dostarczył zaświadczenie z kliniki, że syn jest ich pacjentem. Dopiero 16.12.2013r. otrzymaliśmy informację ze szkoły specjalnej w W-ie, że uczeń spełnia tam obowiązek szkolny i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w roku szkolnym 2013/2014. W związku z tym, czy mamy klasyfikować ucznia za pierwsze półrocze (taką informację uzyskałam z kuratorium) z adnotacją, że spełnia obowiązek w innej szkole, czy należy skreślić go z listy uczniów klasy IV (do momentu, gdy ponownie będzie mógł uczęszczać do naszej szkoły? Czy też należy dalej traktować go jako naszego ucznia, usprawiedliwiać nieobecności. Co wtedy będzie na koniec roku szkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do szkoły doszedł nowy uczeń, który w klasie I gimnazjum w innej placówce zrealizował już edukację dla bezpieczeństwa. W mojej szkole ten przedmiot prowadzony jest w klasie III. Czy uczniowi należy przepisać na świadectwie ocenę z tego przedmiotu? Czy uczeń może chodzić po raz drugi na zajęcia, np. aby poprawić ocenę z przedmiotu? Gdzie uczeń powinien przebywać w sytuacji, gdy nie będzie chciał uczęszczać na lekcje edukacji dla bezpieczeństwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację
Jak powinno wyglądać sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego za I semestr roku szkolnego 2009/2010?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle nowej ustawy pracownik, który będzie powołany na stanowisko Inspektora Ochrony danych osobowych w placówce musi mieć wyższe wykształcenie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe