Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle nowej ustawy pracownik, który będzie powołany na stanowisko Inspektora Ochrony danych osobowych w placówce musi mieć wyższe wykształcenie?
W przypadku inspektora informacji danych (IOD) przepisy RODO kładą nacisk na wymóg dotyczący jego kwalifikacji profesjonalnych i personalnych. IOD ma być wyznaczany na podstawie kwalifikacji zawodowych, w szczególności wiedzy na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych. Inspektor powinien także dysponować dogłębną wiedzą o organizacji. Konieczna będzie także znajomość technologii oraz stosowanych przez placówkę rozwiązań informatycznych.
Przepis art. 37 ust. 5 RODO stanowi, że inspektor ochrony danych jest wyznaczany na podstawie kwalifikacji zawodowych, a w szczególności wiedzy fachowej na temat prawa i praktyk w dziedzinie ochrony danych oraz umiejętności wypełnienia zadań, o których mowa w art. 39. RODO wskazuje ponadto, że poziom kwalifikacji będzie musiał być dostosowany do skali przetwarzania danych. Na stanowisko IOD można wyznaczyć członka personelu administratora lub podmiotu przetwarzającego, a także osobę z zewnątrz organizacji pełniącą funkcję inspektora na podstawie umowy o świadczenie usług. Przepisy RODO nie mówią o wymaganym poziomie wykształcenia IOD.
Podstawa prawna:
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych (zwanego w skrócie RODO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Niepubliczny punkt przedszkolny zatrudniał do dziś dwóch nauczycieli, z których jeden pełnił funkcję dyrektora. Od jutra zatrudniony zostaje jeszcze jeden nauczyciel. Moje pytanie: czy w takim punkcie powinna powstać rada pedagogiczna? Od czego zacząć, zważywszy na to, że zbliża się koniec roku szkolnego? Co z nauczycielami zajęć dodatkowych/poza podstawą programową/ zatrudnionych na umowy cywilno-prawne - będą wchodzić w skład rady? A może rada p.już dotychczas powinna funkcjonować?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Ostatnio zamieściliśmy zapytanie, czy w 9-osobowym busie, który dowozi dzieci do szkoły musi być opiekunka. Nie dodaliśmy jednak, że szkoła jest prowadzona przez stowarzyszenie, czy to coś zmienia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej kilku uczniów uczęszcza jednocześnie na zajęcia religii i etyki. Jak należy dokumentować zajęcia etyki? Gdzie wpisać tematy zajęć, jak zaznaczać obecność? Czy należy zatwierdzić program z etyki?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica przyszła do trzeciej klasy gimnazjum po 10 latach nauki za granicą. Tam miała inne przedmioty niż u obowiązują u nas. W trzeciej klasie ma wszystkie przedmioty oprócz muzyki, techniki i plastyki, ponieważ realizowane one były w klasie I i II. Czy można ją zwolnić z tych przedmiotów, czy musi zdawać egzaminy klasyfikacyjne. Co wpisać na świadectwie kończącym szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy V szkoły podstawowej realizuje nauczanie indywidualne w domu. Od początku II semestru bardzo często nie pracuje na lekcjach, często nie przychodzi na zajęcia, zamyka się w pokoju, nie nawiązuje kontaktu z nauczycielami. Rozmowy przeprowadzone z ojcem nie wpłynęły na postawę ucznia. Jakie kroki powinna podjąć szkoła? Czy ucznia można nie promować do następnej klasy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe