Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do oddziału przedszkolnego (przy szkole podstawowej) uczęszczają dzieci 4,5 i 6-letnie. Czas zajęć w przedszkolu trwa 5 godzin dziennie (od 8.30 do 13.30). Czy obowiązkiem dyrektora jest zapewnienie dziecku, którego rodzice pracują, opieki do czasu ich powrotu - do godz. 16.00 (organ prowadzący przyznał tylko 5 godz. świetlicy na tydzień)? Jakie są podstawy prawne rozwiązania tej sytuacji?
Minimalny 5-godzinny czas pracy publicznego przedszkola dotyczy zajęć nieodpłatnych (art. 6 ust. 1 pkt 2 UoSO). Poza tym czasem dzieciom powinna zostać zapewniona odpłatna opieka (1 zł za godzinę dla dzieci do 5 lat) w ramach czasowych ustalonych przez dyrektora w ramowym rozkładzie dnia, zgodnym z zatwierdzony arkuszem organizacyjnym, m.in. z uwzględnieniem oczekiwań rodziców (art. 14 ust. 5 pkt 1 i ust. 5a-5b UoSO, § 9 ust. 1 załącznika nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół, Dz. U. z 2001 r Nr 61, poz. 624 z późn. zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor przedszkola ma obowiązek powołać zespól w celu ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą lub placówką przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły lub placówki? Zwracam się z prośbą o informacje jak to ma się odbywać.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został przyjęty do 3 klasy gimnazjum w którym obowiązuje - obowiązkowy: j. angielski, - dodatkowe: - j. rosyjski, j. francuskiego. Uczeń przez 2 lata uczył się j. niemieckiego - jako język dodatkowy. Na prośbę rodzica został przyjęty, naukę kontynuuje na własną rękę. Czy takie ustalenia są zgodne z prawem? Co należy wpisać w arkuszu ocen i na świadectwie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego (zalecane warunki i sposób realizacji) znajduje się zapis: pkt.4 ,,pozostały czas przeznacza się na realizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej i zajęć rewalidacyjnych". Co to oznacza? Czy zajęcia specjalistyczne prowadzone indywidualnie z dziećmi przez nauczycieli specjalistów typu: logopedyczne, rewalidacyjne, korekcyjno- kompensacyjne muszą być prowadzone w ramach 5 godzinnej bezpłatnej realizacji podstawy programowej czy mają się odbywać po godzinie 13.00, czyli poza bezpłatną realizacją podstawy programowej jako zajęcia dodatkowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy program profilaktyczny i program wychowawczy mogą stanowić jeden dokument, czy mają to być dwa oddzielne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o przykładowy ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych według nowej podstawy programowej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe