Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń został przyjęty do 3 klasy gimnazjum w którym obowiązuje - obowiązkowy: j. angielski, - dodatkowe: - j. rosyjski, j. francuskiego. Uczeń przez 2 lata uczył się j. niemieckiego - jako język dodatkowy. Na prośbę rodzica został przyjęty, naukę kontynuuje na własną rękę. Czy takie ustalenia są zgodne z prawem? Co należy wpisać w arkuszu ocen i na świadectwie?
Ucznia obowiązują języki nauczane w szkole. Powinien zatem uzupełnić różnice programowe z pomocą szkoły i uczestniczyć w zajęciach, następnie zdawać wybrany przez siebie egzamin z języka zgodnie z rozporządzeniem. Egzamin gimnazjalny można zdawać tylko z języka, który jest obowiązkowy w danej klasie. Uczeń może zdawać egzamin z drugiego języka, jeśli uczy się dwóch języków jako obowiązkowych. Do 20 września składa pisemną deklarację od rodziców z dokonanego wyboru. Jeśli uczeń wybiera język, którego naukę kontynuuje na podbudowie szkoły podstawowej, musi go zdawać na poziomie rozszerzonym, natomiast jeśli wybiera język, którego naukę rozpoczął w gimnazjum - zdaje na poziomie podstawowym. W związku z powyższym, w dokumentacji przebiegu nauczania wpisuje się oceny z języków nauczanych w szkole, a konkretnie – w danym oddziale.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym z rewalidacją indywidualną. Przyznałam rewalidację, informując o tym rodziców. Czy w szkole powinien znajdować się jakiś dokument mówiący o przyznaniu rewalidacji np. decyzja?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W placówce prowadzona jest ewaluacja zewnętrzna, kuratorzy obserwują zajęcia (nie zawsze orientują się w metodyce nauczanego przedmiotu i niekiedy pojawiają się zastrzeżenia do metodycznej i merytorycznej strony zajęć), czy w związku z tym, nauczyciel może dodatkowo zaprosić na taką obserwację metodyka nauczanego przedmiotu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy za czas, w którym odbywa się egzamin ósmoklasisty należy wypłacić wynagrodzenie za przysługujące nauczycielowi godziny ponadwymiarowe?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę niepubliczne przedszkole. Pani wizytator z kuratorium zarzuciła podczas kontroli, że mgr fizjoterapii nieposiadający uprawnień pedagogicznych nie może prowadzić zajęć rewalidacyjnych w zakresie rehabilitacji ruchowej wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, motywując to tym, iż zajęcia rewalidacyjne może prowadzić tylko nauczyciel. Czy słusznie? Jeśli może prowadzić takie zajęcia, proszę o podstawę prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Pismo w sprawie powołania wicedyrektora.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe