Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim nie reguluje dokładnie sposobu prowadzenia zeszytu obserwacji. Czy ma to być forma codziennego zapisu czy raczej zapis wynikający z aktualnych, istotnych zmian w zakresie funkcjonowania?
W § 12.ust 3 pkt.3 wspomnianego rozporządzenia z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie (z upośledzeniem umysłowym) w stopniu głębokim bardzo dokładnie określono zakres prowadzenia zapisów w zeszycie obserwacji. Nie podano natomiast częstotliwości ich dokonywania. To kwestia, którą powinna szkoła określić w swoim statucie. W jednej szkole czynią to obowiązkowo co tydzień lub dwa tygodnie, w innej raz na miesiąć – z uwzględnieniem dokonywania wpisów dodatkowych, jeśli będzie taka potrzeba.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń niepełnosprawny intelektualnie w stopniu znacznym, pierwszy etap edukacyjny, nauczanie indywidualne: jakie dzienniki są obowiązujące? Konkretnie chodzi mi o logopedę - gdzie ma wpisywać swoje zajęcia oraz fizjoterapeutę, bo rozumiem, że nauczyciela obowiązuje dziennik nauczania indywidualnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy można prosić o arkusze obserwacji zajęć dla szkoły podstawowej i gimnazjum( dostępne są w większości dla przedszkola).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czytając rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, znalazłam zapis: § 35. „Przepisów § 22–24 i § 34 nie stosuje się do niepublicznych szkół i placówek”. Czyżby z wyżej wymienionych artykułów wynikało, że w przedszkolu niepublicznym nie muszę m.in. przeprowadzać ewaluacji wewnętrznej, opracowywać na każdy rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego, przedstawiać wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego itp.?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia ze względu na autyzm. Czy przy klasyfikowaniu uczennicy na koniec roku szkolnego wymagana jest 50% frekwencja na każdych obowiązkowych zajęciach lekcyjnych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy jeden oddział przedszkolny może składać się z dzieci 4- ro, 5-cio i 6- cioletniych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe