Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do szkoły podstawowej uczęszczają dzieci: z afazją, słabosłyszące, z niepełnosprawnością w stopniu lekkim i z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją. Uczniowie mają zajęcia rewalidacyjne. Jakie kwalifikacje powinni mieć nauczyciele? Proszę o podstawę prawną.
Na podstawie § 23 ust. 1 i § 15 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.) kwalifikacje do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych, uwzględniających indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów niepełnosprawnych, posiada osoba, która 1) ukończyła studia lub zakład kształcenia nauczycieli, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów, na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej (czyli na studiach co najmniej licencjat) lub 2) posiada wykształcenie na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne, a ponadto ukończyła studia podyplomowe, zakład kształcenia nauczycieli lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności uczniów. Zakres kwalifikacji odpowiednich do niepełnosprawności uczniów w przypadkach wymienionych w pytaniu może posiadać - w zależności od potrzeb konkretnych uczniów, ustalonych na podstawie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego: logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog (o ile niepełnosprawność w stopniu lekkim jest niepełnosprawnością intelektualną), fizjoterapeuta (rehabilitant). Zalecane rodzaje zajęć powinny dla poszczególnych uczniów określać orzeczenia poradni i na ich podstawie należy dobierać nauczycieli z wykształceniem w odpowiednim zakresie. Może okazać się, że przykładowo dziecko słabosłyszące oprócz zajęć z surdopedagogiem powinno także mieć zajęcia rewalidacyjne z logopedą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi zatrudnionemu od 4 września 2023 r. przysługuje dodatkowe wynagrodzenie roczne?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry, czy zawierając umowę o pracę z nauczycielem, który uzyskał stopień awansu nauczyciela kontraktowego, wpisuję na umowie stopień awansu -nauczyciel kontraktowy czy początkujący.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy zapisy w n/w pkt. w Regulaminie premiowania dla pracowników obsługi i administracji należy interpretować, że pracownik obowiązkowo musi otrzymać premię: "Pracownik nabywa prawo do premii po przepracowaniu pełnego miesiąca oraz sumiennym i starannym wykonaniu zadań premiowych, do których należą w szczególności:
1) terminowe najlepsze wykonanie zadań służbowych wynikających z zakresu czynności lub polecenia służbowego,
2) przestrzeganie ustalonego czasu pracy,
3) przestrzeganie regulaminu pracy,
4) przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przepisów p.poż,
5) dbałość o dobro zakładu pracy, chronienie mienia i używania go zgodnie z przeznaczeniem,
6) poszanowanie i zabezpieczenie majątku na stanowisku pracy,
7) samodzielność działania,
8) dążenie do uzyskiwania w pracy jak najlepszych wyników,
9) wydajność i operatywność w pracy.
Bardzo proszę o wyjaśnienie i odpowiedź na zadane pytanie.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zawierając umowę na rok 2017/2018 od 1 września, jaką datę należy podać zgodnie z art 16 KN stawienia się do pracy? Chcemy aby umowa obowiązywała od 1. 09. 2017?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dotyczy zasiłku kompensacyjnego dla nauczyciela. Czy nauczyciel zwolniony z art. 20 KN może przejść na zasiłek kompensacyjny mając 55 lat- 30 lat stażu pracy w tym 20 przy tablicy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe