Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry, Proszę o poradę w sprawie księgozbioru byłego gimnazjum. W związku z włączeniem gimnazjum do szkoły podstawowej otrzymaliśmy z Urzędu Miejskiego protokół przekazania środka trwałego dotyczący zbiorów bibliotecznych byłego gimnazjum. Proszę o informację, w jaki sposób powinno nastąpić wpisanie tych pozycji do księgozbioru szkoły podstawowej. Czy wszystkie pozycje powinny najpierw zostać wykreślone z księgozbioru gimnazjum, a następnie wpisane do księgozbioru SP? Nie możemy ich wpisać z obecnymi numerami, ponieważ numery będą się dublowały. Czy pozycje, które nie będą nam przydatne możemy zlikwidować? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Czy poprzez powołanie komisji likwidacyjnej? Z poważaniem dyrektor szkoły
W pierwszej kolejności należy wykreślić pozycję z księgozbioru gimnazjum, następnie wpisać pozycję do księgozbioru Szkoły Podstawowej. Dopiero książki wpisane do księgozbioru Szkoły Podstawowej można poddać selekcji. Selekcja powinna obejmować wykaz książek nieaktualnych, niepoczytnych i zniszczonych. Z selekcji należy sporządzić wykaz książek przeznaczonych na makulaturę, następnie pozycje wykreśla się z księgozbioru i wprowadza do rejestru ubytków. Wykaz przegląda powołana przez dyrektora komisja ds. selekcji zbiorów bibliotecznych. Następnie wykaz należy przekazać do działu księgowości.
Podstawą takich działań jest Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 29 października 2008 r. w sprawie sposobu ewidencji materiałów bibliotecznych (Dz. U. 2008, Nr 205, poz. 1283), które stosuje się również do bibliotek szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w ramach realizacji programu Książki naszych marzeń do szkolnej biblioteki zakupić można mapy, filmy na płytach DVD?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy każdy wypadek np.złamanie, skręcenie należy zgłaszać do organu prowadzącego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy będąc zatrudnioną na stanowisku wizytator lub starszy wizytator w kuratorium oświaty mogę jednocześnie prowadzić własną działalność gospodarczą - edukacyjną? Przykładowo - prywatną szkołę językową lub "akademię" rozwoju dzieci w różnym wieku. Ewentualnie czy mogę być zatrudniona na umowę zlecenie w takiej firmie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podpowiedź jak powinien wyglądać roczny klasowy plan pracy wychowawczej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto w szkole niepublicznej prowadzonej przez stowarzyszenie ma kompetencje do zmian w statucie szkoły, Organ prowadzący,dyrektor, czy może rada. W statucie jest zapis że dyrektor wnioskuje do organu o zmianę statutu, a rada go zatwierdza. W takim razie kto musi przygotować statut?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe