Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Godzina pracy logopedy w przedszkolu to 45 minut, czy 60? Zgodnie z rozporządzeniem dot. pomocy psychologiczno-pedagogicznej zaj. specjalistyczne - to 45 minut, jednak godzina pracy nauczyciela w przedszkolu to 60 minut - jak to rozwiązać?
Wszystko zależy od tego, jaki jest rodzaj zajęć prowadzonych przez logopedę. Jeśli prowadzi zajęcia logopedyczne w ramach udzielanej dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej, to wymiar tych zajęć wynosi 45 min. Jeśli są to zajęcia logopedyczne prowadzone jako rewalidacja z dzieckiem niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o WWR – to wymiar tych zajęć wynosi 60 min. To jest wymiar czasu pracy logopedy z indywidualnym dzieckiem lub grupą dzieci do 4 osób – wyznaczony rozporządzeniem MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591) oraz rozporządzeniem MEN 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U z 27 marca 2017 poz. 649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek powołania społecznego inspektora pracy?
- Czy na pewno przedkładamy projekty organizacyjne związkom zawodowym, a gdzie ochrona danych osobowych. Arkusz organizacji pracy szkoły zawiera dane dotyczące pracowników i ze względu na ochronę danych osobowych nie powinien być udostepniany osobom nieupoważnionym. Nie mam pewności czy te dane będą chronione i dlatego myslę, że sugerowana formą opiniowania arkusza powinna być jego analiza na terenie szkoły lub placówki
- Czy dla ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na zespół Aspergera, gdzie w zaleceniach do ukończenia klasy IV ma być przydzielony asystent, zatrudniając taką osobę od 1 września 2018 r. zatrudniam ją na podstawie Kodeksu pracy, czy już jako nauczyciela wspomagającego z KN?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie odnoście potwierdzania ksera z oryginałem. Czy zatrudniając nową osobę do pracy, która przynosi oryginały świadectw pracy, powinnam prosić o notarialne potwierdzenie tych świadectw, czy sama mogę zrobić kopię tych świadectw i potwierdzić zgodność ksera z oryginałem?
- Jestem nauczycielem, mgr nauczania początkowego (taki mam wpis na dyplomie). 1 września będę miała 35 lat pracy. Od 1.08.1996 r. pełnię funkcję dyrektora szkoły i przedszkola. Obecnie dobiega końca maja 22 letnia kadencja na stanowisku dyrektora. W kwietniu tego roku ogłoszono konkurs. Nie przystępuję do konkursy, chcę wrócić na stanowisko nauczyciela klas I-III, ponieważ przez 17 lat, w każde wakacje są remonty (a mój urlop to fikcja). Od września chciałabym uczyć w klasie I. Nauczycielki, które uczą w klasie III: jedna rok przed emeryturą, dwie z 20-letnim stażem pracy z kwalifikacjami również do przedszkola. Jedna z nich postanowiła "kopać" pode mną i wszelkimi sposobami chce mnie pozbawić pracy na stanowisku nauczyciela klasy I. Nie znam kandydatów na stanowisko dyrektora. Czy mogę stracić pracę i nie dostać klasy I?
Nie jestem w konflikcie z rodzicami, nie choruję, w pracy z uczniami miałam wiele osiągnięć.
Czy podpisy rodziców zebrane przez nauczycielkę (mogą pozbawić mnie pracy na stanowisku wychowawcy klasy I). Nie wiem co mówi nauczycielka do rodziców?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe