Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile wynosi kwota subwencji oświatowej otrzymywanej przez gminę na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na wsi w 2016 r?
Subwencja oświatowa dla gmin na rok 2016r. wyliczana jest na zasadach określonych w załączniku do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 22 grudnia 2015r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w 2016r.
Wysokość części subwencji dla jednostek samorządu terytorialnego uzależniona jest od liczby uczniów przeliczeniowych otrzymanej przez zastosowanie zróżnicowanych wag dla wybranych kategorii uczniów, typów i rodzajów szkół oraz wskaźnika korygującego, uwzględniającego stopnie awansu zawodowego nauczycieli. Finansowy standard podziału wylicza się przez podzielenie ogólnej kwoty subwencji (po odliczeniu od niej rezerwy, która w 2016 r. wynosi 0,4 proc. kwoty subwencji) przez ogólną liczbę uczniów przeliczeniowych.
W 2016 r., według wyliczeń Ministerstwa Edukacji Narodowej, finansowy standard wynosi 5357,3333 zł. W algorytmie podziału części oświatowej subwencji ogólnej w 2016r. uwzględniono m.in. wyższą wagę dla uczniów klas I-III szkół podstawowych w związku z ustawowym wprowadzeniem limitów uczniów w tych oddziałach.
Nie jest możliwe podanie dokładnej kwoty subwencji oświatowej otrzymywanej przez jednostkę samorządu terytorialnego w 2016r. na jednego ucznia w szkole podstawowej znajdującej się na terenie wiejskim. Subwencja na ucznia zależy od wagi (1 z 46) oraz od współczynnika Di (tzw. współczynnik korygujący) ustalonego dla każdej gminy odrębnie, z uwagi na odmienną strukturę awansu zawodowego nauczycieli. W związku z tym nie jestem w stanie powiedzieć, jaka jest wysokość subwencji dla szkoły podstawowej na terenie wiejskim. Z pewnością dla uczniów szkół podstawowych na terenach wiejskich lub w miasteczkach do 5000 mieszkańców stosuje się wagę P1= 0,40. Aby obliczyć wysokość subwencji na ucznia, poza kwotą finansowego standardu, trzeba jeszcze znać wartość współczynnika Di przyjętego dla konkretnej gminy.
Dokładną informację o wysokości kwoty subwencji oświatowej na ucznia w konkretnej gminie można uzyskać, zwracając się wprost z zapytaniem do gminy. Gmina ma bowiem obowiązek podawać dane kalkulacyjne przyjęte do obliczenia części oświatowej subwencji ogólnej na dany rok. Otrzymuje też z MEN pełną informację o przyznanej jej w danym roku kwocie subwencji oświatowej na ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dzień dobry.
Bardzo proszę o odpowiedź, czy :
1.nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej może być nauczycielem wspomagającym dla ucznia z Aspergerem w klasie 2. szkoły podstawowej?(nauczyciel nie posiada dodatkowych innych kwalifikacji)
2.czy psycholog może być nauczycielem wspomagającym?
3.czy psycholog może być pedagogiem w szkole?
Z poważaniem -Beata Pietrzak -dyrektor SP116 w Łodzi
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na jakiej podstawie prawnej udzielamy nauczycielom urlopu bezpłatnego? Nauczyciel chce załatwić jakąś sprawę prywatną, np. uczestniczyć w pogrzebie członka dalszej rodziny. Art. 68 KN i rozporządzenie MEN z dnia 19 grudnia 2000 r. mówią o urlopie bezpłatnym nauczyciela, ale czy nie dotyczy to tylko przypadków związanych z KSZTAŁECENIEM? Czy na cele niezwiązane z kształceniem udzielamy urlopu bezpłatnego nauczycielowi na podstawie KP? Wniosek z KN musi mieć motywację i jest tylko dla nauczycieli zatrudnionych na pełen etat; wniosek z KP nie wymaga umotywowania. Co z nauczycielami, którzy nie mają pełnego etatu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy przepisać uczniowi na koniec roku ocenę z wychowania fizycznego wystawioną w pierwszym półroczu, jeżeli z drugiego był zwolniony decyzją dyrektora (na podstawie zaświadczenia lekarskiego)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Prowadzę Niepubliczną Poradnię Psych-Pedag. Realizujemy indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze- widzimy potrzebę zapewnienie również tym dzieciom wsparcia w okresie wakacyjnym, stąd nasze zapytanie- czy możemy realizować zajęcia w miesiącach wakacyjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ze względu na małą liczbę uczniów w klasie V i VI (nauczanie specjalne) można prowadzić zajęcia lekcyjne w łączonych klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe